15 Ağustos 2014 Cuma

Londra Gezi Planı: En İyi Yürüme Rotası

Herkese merhabalar. Bu yaz tatili bloglarım adına en iyi değerlendirdiğim tatillerden biri olacak herhalde. Hem Ahmet Kahya Gezileri'nde hem de İngiltere Günlüğüm'de yazmayı planladığım yazıları hızla tamamlıyorum. Beş yıl önce yazdığım Londra Gezi Rehberi: 1. Gün rehberi google aramalarında oldukça iyi bir sıralamada çıkıyor ama gerçek şu ki; beş yıl içinde o yürüme rotasını ben daha da geliştirdim ve yolu çok fazla uzatmadan daha fazla yer görülebilir hale getirdim. Rotama güveniyorum ve az zamanda çok yer görmek isteyenlere kesinlikle tavsiye ediyorum. Tabii ki bir de yürümeyi sevenler için. Hadi başlayalım...

Bu planı önceki rehberime pek bağlı kalmadan yeniden yazacağım. Aslında yürüyüş rotasında çok büyük değişiklikler yok, sadece biraz eklemeler ve yeni hazırlanmış daha ayrıntılı haritalar var. Size tavsiyem bu yazıyı okuduktan sonra eski yazıya da bir göz atıverin. Belki oradan da faydalanacağınız şeyler olabilir.

Öncelikle bu yürüyüş rotasında görecekleriniz;

0. (Başlangıç noktamız) Hyde Park Corner
21. River Thames
22. London Eye
23. Sea Life London Aquarium

Yol üzerinde ziyaret edebileceğiniz kapalı mekanlar da var, ama yoğun ve yorucu bir gezi olduğu için, içine girip gezmek için pek vaktiniz olmayacak. Ayrıca belirtmeliyim ki görecekleriniz sadece yukarıda yazdıklarım ile sınırlı değil. Gezi boyunca yukarıda yazmadığım bir çok şeyle karşılaşacaksınız. Bu nedenle başınız aşağıda sadece haritaya bakarak değil, etrafı keşfeder şekilde gezmenizi tavsiye ediyorum.

Başlangıç noktası olarak Hyde Park Corner iyi bir seçim. Metro veya otobüs ile buraya geldikten sonra ilk hedefiniz Hyde Park. İçeri girip The Serpentine(yapay göl)'e doğru yol alıyorsunuz. Gölün kıyısına gelince büyük bir kafe, hemen dibinde de yüzlerce kuş sizlerin onları beslemenizi bekliyor :) Daha yola yeni çıktığınız için kafeye girmek için erken, dönüş yolunda yine bu taraftan geleceğiniz için, isterseniz bir kahve içmek için uğrayabilirsiniz. Kuşlarla biraz oyalandıktan sonra haritadaki tarifle yola devam ediyoruz. Biraz ileride göl kenarında göreceksiniz, burada isterseniz bot kiralayıp gölde gezinti yapabilirsiniz.

Yolun devamında varacağınız yer devasa bir anıt; Albert Memorial. Tam karşısında ise Londra'nın en ünlü konser salonlarından Royal Albert Hall bulunmakta. Buraları gördükten sonra haritadaki yola sadık kalarak Hyde Park Corner'e geri dönüyoruz. Buraya kadar olan kısım tahmini 2-3 saatinizi alabilir. Hyde Park tahmininizden daha büyük :)

Hyde Park Corner'den Buckingham Palace'a doğru gideceğiz. Wellington Arch'a doğru yürüyoruz, sonra Green Park'ın içinden geçip Buckingham Palace'e ulaşıyoruz. Bu arada Green Park'ta içinden geçtiğiniz yol benim Londra'daki favori yollarımdan. Buckingham Palace'a geldiğinizde hemen ortada bir anıt heykel Victoria Memorial'i göreceksiniz. Sarayda ise kraliçeyi pek göreceğiniz sanmam, ama saat 11:30-12:00 arası orada iseniz askerlerin nöbet değişim törenlerini görebilirsiniz. Burayı ziyaret ettikten sonra istikamet St James's Park. Bu park benim Londra'daki favori parkım. Bu küçük ve şirin park, özellikle bahar aylarında muazzam güzel oluyor. Parkın içinde yürüdüğünüz yol üzerinde kuş besleme noktaları mevcut. Yabani hayvanlar evcilleşmiş ve insanlara çok alışmış; yanınıza gelen sincaplar(normalde çok ürkek hayvanlardır), peşinizden gelen kuşlar... Yani yanınızda hayvanlara verecek birşeyler bulundursanız iyi edersiniz :)

Parkın bittiği yerde Horse Guards Parade (Kraliyet Atlı Birlikleri)'nin yerini göreceksiniz. Buraya girmeden haritada görüldüğü üzere yola devam ediyoruz. St James's Park'tan yukarı doğru yol alırken yüksek bir sütun ile karşılaşacaksınız; Duke of York Column, onu geçip ileriye doğru gittiğinizde varacağınız istikamet dev reklam panoları ile ünlü Piccadilly Circus. Oldukça kalabalık bu meydanda Anteros heykeli de bulunmakta. Buradan gideceğimiz istikamet ise Leicester Square. Çok fazla ünlü olmasa da her daim kalabalık, turist dolu bir yer. Yol üzerinde dikkatinizi çekecektir, solda "M&M's World" var, birkaç katlı çikolata ve şekerleme dükkanı, içeriye bir uğrayın, çikolata ve şekerlemelerden ilginç şeyler yapıyorlar. Leicester Square'yi de gördükten sonra Trafalgar Square'ye doğru yol alıyoruz.

Trafalgar Square (Trafalgar Meydanı) Londra'nın en ünlü meydanlarından birisi. Londra'daki büyük etkinlikler, konserler burada yapılmakta. Hemen yanında National Gallery resim ve sanat galerisi var. Girişi ücretsiz, ünlü resim ve sanat eserlerinin sergilendiği devasa bir galeri. Eğer sanata ilginiz varsa muhakkak ziyaret edin, ama büyük bir sanat galerisi, gezmesi tahmini iki saatinizi alabilir. Ayrıca Trafalgar Meydanı'nda bol miktarda sokak sanatçısı görebilirsiniz. Meydanın tam ortasındaki yüksek sütunda Nelson's Column oluyor.

Trafalgar Meydanı'nı gördükten sonra istikamet meydanın tam karşısı; White Hall. İngiltere hükümetinin bakanlıkları bu sokakta yer almakta. Yoldan aşağı doğru inerken ilk göreceğiniz Horse Guards Parade(Atlı Birlikler) sağda yer almakta. Daha önce girmediğiniz bu yere şimdi girebilir, kraliyet atlı askerleri ile hatıra fotoğrafı çektirebilirsiniz. Biraz daha aşağı inince yine sağda başbakanın evinin bulunduğu Downing Street'i göreceksiniz. İngiltere Başbakanı'nın ofisi meşhur "Number 10" bu sokakta yer almakta. Şimdiden uyarayım sizin bakacağınız yerden bu ofis görünmemekte, sokaktan içeri girmek ise tabii ki serbest değil. Diğer turistler gibi şöyle bir bakıyoruz ve yola devam ediyoruz. Yolun sonuna doğru ilerlediğinizde solda karşınızda devasa Parlamento Binası ve Big Ben saat kulesini göreceksiniz. Haritaya uyarak o tarafa yönelmeden sağa doğru biraz ilerleyince kraliyet ailesinin vaftiz törenleri ve düğünlerinin yapıldığı ünlü Westminster Abbey'i görebilirsiniz. İçeri girmek ücretli. Burayı da gördükten sonra geri dönüyoruz ve haritadaki plana göre ilerliyoruz. Biraz ileride London Eye ve her zaman bir çamur deryası olan Thames(okunuşu "temz") nehrini göreceksiniz. Köprü üzerinden London Eye'nin güzel fotoğraflarını yakalayabilirsiniz. Aynı şekilde London Eye'nın oraya gidince de Parlamento Binası ve Big Ben'in güzel fotoğraflarını yakalamak mümkün. Bu bölgeleri rahatça gezebilirsiniz, çünkü artık gezimiz sona erdi :) London Eye'nin hemen yanında See Life London Aquarium ve London Dungeon'da bulunmakta. Buraları da ziyaret etmek istiyorsanız farklı bir gün ayrıca gelmenizi tavsiye ederim. Harita da ayrıca London Eye'dan ileride başka bir köprü de işaretli olarak görünüyor. Araç trafiğine kapalı bu köprünün çok bir özelliği olmasa da London Eye, Big Ben ve Parlamento Binasına farklı bir açıdan bakmanızı ve güzel fotoğraflar yakalamanızı sağlayabilir, gidip gitmemek size kalmış.

Gezinin bitiş noktası olan bu noktada isterseniz London Eye'nin hemen önündeki tekne turlarına(river cruise) binip Thames nehri boyunca rehberli bir gezinti yapabilirsiniz. Tekne turu ile yürüme gezintisi ile göremeyeceğiniz St Paul's Cathedral, Tower of London, Tower Bridge ve diğer ünlü tarihi binaları görebilirsiniz.

Londra'da bu plan dışında kalan diğer ziyaret edilebileceğiniz yerler; ünlü alışveriş caddesi Oxford Street, British Museum(ücretsiz), Museum Of London(ücretsiz), Covent Garden, Camden Town, Science Museum(ücretsiz), National History Museum(ücretsiz), Madame Tussaud(ücretli) sayılabilir. Öncelikle uyarmalıyım buraların hepsi bir günde gezilemez. Özellikle her bir müze en az yarım gününüze mal olabilir. Londra'nın müzeleri oldukça büyük ve ilgi çekicidir. Bu konuda ayrıca eski rehberlerime bakmanızı tavsiye ederim. Tekrara düşmemek için bu konuyu burada kısa kesiyorum. Umarım sizler için faydalı bir gezi rehberi olmuştur.

Gezi haritaları aşağıda. Lütfen çok emek verdiğim bu rehber ve haritaları farklı sitelerde paylaşmayınız.

İlk üç harita tüm yürüme rotalarını içeriyor. Diğer yedi harita ise yürüme rotasının daha ayrıntılı hali. Yürüme rotasını aynen uygulamanızı tavsiye ederim, bu sayede yukarıda ismen bahsetmediğim farklı yerleri de görme imkanına sahip olacaksınız.

Haritaların büyük halini görmek için üzerine tıklayınız.

Tekrar görüşmek dileğiyle.

Sağlıcakla kalın...

Ahmet Kahya

1. ahmet hocam öncelikle selamlar ben türkiye de yaşıyorum şuanki başlayan eğitim döneminde 11.sınıfa geçtim hocam ben yurt dışında okumak istiyorum size birakaç sorum olacak:

1-hocam ben 11.sınıf bitince yaz tatilinde direk ingiltere,amerika veya kanadaya gitmek istiyorum siz lisedemi gitmemi önerirsiniz yoksa üniversiteyi türkiyede bitirip gitmemi önerirsiniz

2-ben şimdi liseyi ingiltere-abd veya kanada'da bitirirsem üniversiteye girmek için bir sınava girecekmiyim

3- liseyi türkiye'de bitirirsem ne sınavına gireceğim

ek durumlar: şuan ingilizcem iyi değil çok az biliyorum gelirsem galiba yaz tatilinde dil kursuna gideceğim ve 1sene hazırlık okuyacağım
    maddi duruma gelirsek ailemin çok şükür maddi durumu iyi ve bu eğitimi karşılayabilir teşekkürler ahmet hocam :)

1. Yurtdışında okula başlamak için geç kalmışsın. Bu saatten sonra orada okusan bile iyi bir bölüme gidecek notları alamazsın. En iyisi liseyi burada oku, sonra (sınava girmeden) lise notlarınla orada bir üniversiteye başvuru yap. Her iki ülkede de üniversiteye okulda aldığın notlarla başvuru yapıyorsun ayrı ygs-lys tarzı sınavlar yok.

2. Merhaba Ahmet bey, ben Turk bir muzik ogretmeniyim esim ingiliz ve anaokulu ogretmeni..biz ingiltereye yerlesmeye calisiyoruz ama beni almiyorlar,prosedurler cok genis ve cok teferruatli..iki de cocugumuz var,onlar da da sorun yok ingiliz vatandasi ikisi de..bizim devletin istedigi kadar paramiz yok...size bazi konularda danismak istiyorum...5 yillik vize varsa benim es durumundan vize basvurusunda bulunmadan once o turist vizemi kullanarak bir yil orada kalmamin yasal sakincasi olurmu sizce?ve ogretmenlik yapmak istiyorum ancak milli eg.bk. ogretmen degilim..nasil ogretmenlik yapabilirim..tesekkurler...

3. merhabalar..bende eşimin işi nedenyle cambridge yerleştik.tabi ki ilk günler çok zor geçiyor.ve dil seviyem A2 seviyelerinde.burda dil kursları oldukça pahalı.sizin bildiğiniz önerebiliceğiniz hem iyi hem uygun kurslar var mı?ve sizce bu seviyeyle dil öğrenmek için restoren ve cafelerde çalışabilirmiyim?nasıl iş bulurum?

4. merhaba haziran ayında Londra dublin edinburg seyahati planladık londrada 3 gün kalacağız vermiş olduğunuz yürüme güzargahını yapmayı düşünüyorum acaba 3 haritayı ne kadar sürede yürüyerek tahmini dolaşabiliriz seyahatlerimizde genelde yürüyerek dolaşmayı tercih ediyoruz

1. Merhaba. Bu yazıdaki rota biraz yorucu ama bir gün içinde rahatlıkla tamamlanabilecek bir rota. Müze gibi yerler için ayrı bir gün ayırmanızı tavsiye ederim. Konuyla ilgili eski gezi yazılarımı da okuyunuz. Selamlar.

5. Hocam merhaba
    Bournemouth da daha önceyaşayan bir arkadaşım bana orayı önerdi ve orada kalabilirsin dedi çalıştığı bir market varmış bir avukat yardımı ile Ankara antlaşmasından dolayı orada ikamet edebilmiş benim böyle bir şansım var mı varsa ben çalışırsam günde kaç saat çalışırım kaç para kazanırım ortalama giderim ne olur yani amacım eve para gönderebilir miyim ?
    Kesin bir rakam beklemiyorum sadece bana ortalama fiyatlar verebilirseniz sevinirim teşekkür ederim

6. Merhabalar yazınız gerçekten çok güzel olmuş. Yazınızın daha fazla kişiye ulaşması için özetleyerek kendi sitemizde yer verdiğimizi bildirmek isterim.

1. Teşekkür ederim. Yazınızda fark ettim, bence de görsel kullanmak gezi rotasını daha anlaşılır kılabilir. Bu arada ismim Ahmet KaHya :))

7. Yazınız gerçekten çok güzel. Verdiğiniz emeğinize sağlık. Yarın Londra'ya gdiyorum. Tavsiyelerinize uyacağım. Çok çok teşekkürler!