21 Mayıs 2011 Cumartesi

İngiltere'de Ev veya Oda Kiralamak

Yeniden merhaba. Yeni bir konuyla karşınızdayım. Burada yazdıklarımı bir kitapta toplasam olacak herhalde :) Aslında bloğumda isminin gereği olarak yaşamımdan kopup gelen, bir şekilde muhatap olduğum, yaşadığım şeyleri sizinle paylaşıyorum. Yazılan her şey yaşamımdan bir parçadır. Yani doğrusuyla, yanlışıyla yazdığım her şey bana aittir..


Aslında farklı yazı yazma planları içindeyken yakın zamanda yeni bir eve taşınmam, eski ev sahibim olan şirketle yaşadığım sorunlar bu yazıyı yazmamda sebep oldu. Burada yazılanlar inşallah bu ülkeye gelen ve ev veya oda tutacak olanlar için yardımcı olur.Yazıda ev veya oda kiralama ile ilgili önemli noktaları sizlerle paylaşmaya çalışacağım.

Bunun için ilk önce bu ülkede ki ev yapısını anlatmam lazım. Burada kiralanabilecek yerleri ucuzdan pahalıya doğru kısaca yazmak gerekirse; shared room, en suite room, studio room, flat, house, etc.

Bunları kısaca açıklamaya çalışayım.
Shared room; tuvalet, banyo ve mutfağı paylaşımlı olan odayı ifade eder.
En-suite room; tuvalet ve banyosu odaya dahil, mutfağı paylaşımlı olan odayı ifade eder.
Studio room; tuvalet, banyo ve mutfağı hepsi içinde bir odayı ifade eder. Küçüktür ama her şey size aittir.
Flat; Türkiye'deki daireyi karşılık gelir. 1,2 veya 3 yatak odalı apartman dairesini ifade eder. Bu ülkede apartmanların çoğunluğu 2-3 katlıdır.
House; Türkiye'deki dubleks villa denilen bahçeli evlere karşılık gelir.

Bu ülkenin Türkiye'den farkını yazmak gerekirse Türkiye'de dubleks villalarda çoğunlukla zenginler kalmaktayken,  burada yaşayan insanların çoğunluğu villaya benzeyen bahçeli ve 2-4 yatak odalı evlerde kalmakta. İngiltere'nin neresine giderseniz gidin her yerde - Türkiye'nin tamamında gördüğünüz apartmanlar gibi - birbirine benzeyen bir sürü bahçeli evler görürsünüz. Onun için İngiltere'de yaşayan birisi için ben villa da oturuyorum demenin hiç bir havası yoktur :)

Peki burada Türkiye'deki gibi yüksek yüksek apartmanlar yok mu? Var tabii ki ama bir farkla; Türkiye'de apartmanlarda genellikle maddi durumu iyi olan kişiler oturmakta iken burada sayıları tek tük olan yüksek apartmanlarda ya devletten yardım alarak yaşayan İngilizler veya ilticacı konumunda olan kişiler yaşamakta. Yani yaşam alanı açısından pek güvenli ve cazip sayılmaz. Bu evlere council(belediye) evleri deniyor.

Bu ülkeye ilk kez gelecek herkesin aklına gelebilir. Acaba benim için hangi ev türü en uygunu diye. Bu konuda da size kısaca fikir vermeye çalışayım. Bu ülkeye her türlü insan gelmekte. Fakir, zengin, bekar, evli, vizeli, vizesiz, iş sahibi, işşiz. Burada ise herkese uygun kiralanabilecek yer mevcut. Burada yaşayan yerleşik insanların çoğunluğu house'larda yaşar demiştim. Birçoğu evini mortgage kredisi ile almış, kira öder gibi kredi ödemektedirler. Bir kısmına ise bu evleri devlet vermiştir, yani devlet yardımı alıyorlardır. Onun için burada yaşayan insanlara takılmadan siz durumunuza en uygun yeri seçmeye çalışın.

Eğer bekar veya öğrenci iseniz sizin için en uygun yer bir oda kiralamak olacaktır. Shared room veya en-suite room. Ama burada bilmelisiniz ki kiralanan evler genellikle çok temiz olmamakta. Birde diğer odalarda kalan insanların temiz olmama ihtimalini de düşündüğünüzde ortak tuvalet ve banyoyu kullanmak bazen eziyete dönüşebilir. Bu nedenle en-suite oda mümkünse tavsiye ederim. En azından tuvalet ve banyonuz size ait olmuş olur. Mutfakta ise evde kalan insan topluluğuna bağlı olarak kimi sıkıntılar yaşanabilir. Düşünün dünyanın her yerinden insanlar bu ülkeye gelmekte. Kimisi üniversite eğitimine, kimisi dil öğrenmeye, kimisi  çalışmaya.. Bunlar içinde Afrikalısı, Hindistanlısı, Pakistanlısı, Bangladeşlisi, Amerikalısı, Çinlisi, Japonu.. aklınıza hangi millet gelirse hepsi var.. Tabii ki ülkeler değiştikçe yemek kültürleri de değişmekte. Mesela Pakistanlılar ve Hindistanlılar mutfaklarında öyle ağır baharatlar kullanıyorlar ki yemeği değil yemek bazen yanında durmak bile zor olabiliyor. Bu gibi farklılıklarda bazen ortak yaşamı zorlaştırabiliyor. Veya başka bir ülkenin insanı mutfakta ortak kullandığınız tavada domuz eti pişirip yerken bu domuz eti yemeyen bir kişiyi rahatsız edebilir. Bu nedenle bir yer kiralarken kendi özel durumlarınızı iyi hesap edin ki iki de bir ev veya oda değiştirip durmayın.  Alternatif olarak bekarlar için studio room en iyisidir. Küçük ama sadece sana ait. Ama diğerlerine göre biraz daha pahalı. Karar sizin.

İkinci olarak bu ülkeye evli olarak geleceksiniz size oda kiralamayı kesinlikle tavsiye etmem. Evli bir aile için odada yaşam çok zordur. Bir veya iki yatak odalı bir flat işinizi fazlasıyla görecektir. Mümkünse 1-2 katlı apartmanlardan flat bulmaya çalışın, daha sakin ve gürültüsüz olurlar. Burada şunu belirtmem lazım; apartman kültür zayıf olduğu için daireler arası ses yalıtımı çok zayıf, her türlü ses ve gürültü diğer dairelerde hissedilmekte. Yani ev alma komşu al lafı bu ülke için fazlasıyla geçerli.

Son olarak maddi durumu iyi biri olarak bu ülkeye geliyor iseniz ise hiç düşünmeyin hemen bir house kiralayın. Kendinize ait özel bir villanız olmuş olur :)

Tabii ki buraya kadar yazdıklarım İngiltere genelini ölçü almakta. Londra'da yaşam  ise ayrı bir uzmanlık alanı. O beni aşar :) Çünkü evdeki hesap çarşıya uymayacağı gibi Londra'ya hiç uymayabilir :(

Diğer bir mesele ise burada evler furnished (mobilyalı) ve unfurnished (mobilyasız) olarak kiraya verilmekte. Ve genel olarak her ikisinin de belirli standartları olmakta. Unfurnished evlerde; genellikle ocak, buzdolabı, (bazı evlerde)çamaşır makinesi bulunmakta. Furnished evlerde; ocak, buzdolabı, çamaşır makinesi, yatak, gardolap, en az bir tane ikili veya üçlü koltuk, kimi mutfak eşyaları, perde, v.s. bulunmakta. Genel olarak çoğu furnished evde özel eşyalar hariç hemen hemen herşey hazır olur. Bu ülkede uzun süre kalmayacaksanız en iyisi bir furnished ev tutmaktır. Tek handikapı eşyaların kullanılmış olması ve genellikle kötü bir durumda bulunmasıdır. Bu biraz da şansınıza bağlı. Ayrıca belirtmeliyim ki bu ülkede kiralık evlerin çoğunda bulaşık makinesi olmaz, olmadığı gibi makineyi bağlayacak yer de olmaz. Elde bulaşık yıkamaya talim yani. Bekarlar için sorun yokda evlilere zor gelebilir :)

Gelelim kiralık evler bu ülkede nasıl bulunur. En yaygın yöntem property agency (emlakçı) ları gezmektir. Onlar sizin isteğinize ve kesenize uygun evleri size ücretsiz gezdireceklerdir. Diğeri çok kullanılan yöntem internet üzerinden ev aramaktır. Çoğu insan evini internet üzerinden arar, sonra evle ilgilenen emlakçı ile irtibata geçer ve evi görür.

En çok kullanılan ev kiralama siteleri;

http://www.rightmove.co.uk
http://www.findaproperty.com
http://www.zoopla.co.uk
http://www.gumtree.com

Henüz bu ülkeye gelmemiş olsanız bile yukarıdaki web siteleri sayesinde kalacağınız yerin adresini girdikten sonra kiralık evler hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Yaşam şartları, evin fotoğrafları, evin durumu, v.s. Ama emin olun çoğu ev fotoğrafta göründüğü gibi karşınıza gelmeyecektir. Bu emlakçılar işlerini iyi biliyorlar, fotoğrafları öyle açılardan çekiyorlar ki gidince bakıyorsunuz alakası yok :)

Son geçerli yöntem ise tanıdıklar vasıtasıyla ev veya oda bulmaktır ki eğer bulabilirseniz iyi bir yöntemdir. Pazarlık şansı vardır ve ayrıca emlakçılara para ödemekten kurtulmuş olursunuz.

Eğer evi tutacağınız emlakçı İngiliz değilse her zaman pazarlık şansınızı kullanının, işe yarayabilir. Yanınızda size yardımcı olabilecek İngiltere'de yaşayan birini götürürseniz iyi olur.

Ev tutmaya karar verdiğinizde her emlakçı sizden bir veya bir buçuk aylık kira bedeli kadar deposit talep eder.

Ev kiralarken genelde sizden garantör isterler.Hakkınızda credit check-in yaparlar. Bu işlemler için gerekli olan parayı emlakçıya siz ödersiniz. Yani emlakçı ev tutma masrafı olarak sizden 150-250 paund arası bir ücret talep eder. Emlakçıların çalıştığı credit check-in yapan şirketler vardır; sizin işiniz, banka hesaplarınız, varsa fatura ve önceki kira ödemeleriniz, her şeyinizi incelerler. Eğer sizi güvenilir ve kirayı ödeyebilecek durumda olduğunuzu rapor ederlerde evi tutabilirsiniz. Bu süreç genellikle 3-5 gün sürer. Bu sürecin sonunda emlakçı ile sözleşme imzalarsınız. Bu sözleşmeler altı aylık veya bir yıllık olur. Burada önemli olan bu ülkede bir şeye imza atmadan önce iki defa düşünün. Çünkü sözleşmeye imza attıktan 1-2 ay sonra ben çıkacağım deseniz, sizden anlaşma sürecindeki tüm kirayı isteyebilirler. Bunun için sözleşme maddelerini muhakkak okuyun, neye imza attığınızı iyi bilin. Sözleşme süreci bittikten sonra sözleşmeyi isterseniz uzatabilirsiniz veya otomatik olarak uzar. Evden çıkmak için en az bir ay önceden notice (uyarı) yazısı vermek zorundasınız. Bu uyarıyı verdikten bir ay sonra emlakçı gelir evi kontrol eder, eğer sorun yoksa sözleşmede yazan süre içinde depositonuzu iade ederler.

Burada emlakçıdan ev tutarken ev sahibinizi çoğunlukla tanımazsınız bile. Emlakçı sadece evi kiralamaz, kiralandıktan sonra ev sahibi adına evin tüm işlerini takip eder. Evle ilgili bir sorun yaşadığınızda emlakçı ile irtibat kurarsınız, tüm problemleri ev sahibi ile görüşerek emlakçı çözer. Bunun karışılığında ise ev sahibine ödemiş olduğunuz kiradan komisyon alır.

Son olarak kiralık evler ile ilgili kimi İngilizce terimleri aşağıda kısaca açıklayayım:

En suite: banyolu ve tuvaletli oda
Furnished: mobilyalı
Unfurnished: mobilyasız
Part-furnished: parça mobilyalı, mobilyalı ile mobilyasız arası :)
Refurbished: yenilenmiş
Fitted kitchen: döşeli mutfak
Double glazed: çift camlı
Drive way: Evin önünde araba park yeri mevcut
Off road parking: yoldan uzak araba park yeri mevcut
Gas central heating: merkezi ısıtma sistemi (doğalgaz)
Laminate floring: Laminat döşeli yerler
No DSS: Devletten yardım alanlara kiralanmaz.

Şimdilik aklıma gelen bunlar. Unuttuğum şeyler varsa zaman içinde onları da eklerim.

Saygı ve selam ile..

Ahmet Kahya

42 yorum:

  1. tesekkurler, aktardiginiz bilgiler icin. gercekten iyi oldu bu paylasim. ben Londra'ya dun geldim. kaldigim yer mutfak paylasimli aile yani. shared room niteliginde. aslinda istedigim, aile yanindan ziyade bir tur pansiyon tarzi mekan bulmak. boyle yerler biliyor musun acaba? galiba dedigin gibi studio room benim icin biraz tuzlu gelecek. bu nedenle en suite tarzi oda bulursam yeterli olur saniyorum. bir de Londra'da bu tip yerleri haftalik 70-100 pounda bulabilir miyim, ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  2. Oncelikle hos geldiniz :) Londra'yi pek bilmiyorum, ama pansiyon tarzi yerler daha pahaliya mal olabilir size. Yani tam olarak pansiyon denebilir mi bilmiyorum ama bed&breakfast tarzi ucuz otellerde mevcut. Nette aratirsaniz bulabilirsiniz. En-suite tarzi bir odayi dediginiz fiyata Londra'da bulmaniz bana gore cok zor. Bu tahminimi Londra'da yasayan arkadaslarimdan duyduklarima dayandiriyorum. Yani Londra'nin uzak koselerinde belki diyecegim ama o bile zor bir ihtimal gibi..Yine de Londra'da kalanlardan daha saglikli bilgiler alabilirsin. Veya zaman icinde kendine en uygun gelecek yeri bulursun zaten. Pek acele etmeye gerek yok, oncelikle etrafi tanimak en iyisi. Yoksa acele ederseniz durmadan ev degistirmek zorunda kalabilirsiniz. Size kolayliklar dilerim.

    YanıtlaSil
  3. cevabin icin tesekkurler. yeni gelmistim Londra'ya, onun icin agzimdan cikani kulagim pek duymuyordu:)) soyledigim seyin Londra'da benim gibi biri icin ne kadar luks oldugunu su an anlamis bulunuyorum. su anda kaldigim yerde bir aylik sozlesmem var, sonrasi icin daha gercekci secenekler uzerinde duruyorum artik)))

    YanıtlaSil
  4. öncelikle bu güzel yazı için teşekkür ederiz.Biraz araştırdımda şehirden şehire ev fiyatları çok değişmekte. Acaba bir öğrenci için en iyi şehir hangi şehir olabilir.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,21 eylülde kısmetse İngiltere'ye geleceğiz.1 yıllığına.Eşim Nottingham univ.de post dok. yapacak.ben edebiyat öğrt.yim.burdan ücretsiz izinle geliyorum.sormak istediğim şey acaba orada mesleğimle ilgili çalışabileceğim yerler bulabilir miyim?sanırım siz de öğretmensiniz.Bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim.hoşçakalın

    YanıtlaSil
  6. mrt'a : Bir ogrenci icin en iyi sehri bilecek kadar ingiltere'yi tanimiyorum ne yazik ki:(

    elifsevde'ye: bir yilligina gelecekseniz gonullu olarak calisacak turk dernek okulu bulabilirsiniz. bulundugunuz yerdeki turklerden bulundugunuz yerdeki okulun adresini -tabiki eger varsa- ogrenebilirsiniz. ucretli olarak calismak icin yeterli seviyede ingilizceniz varsa ingiliz okullarinda asistan teacher olarak calisma sansiniz var. bununla ilgili http://www.meblem.org.uk/ingilterede_ogretmenlik.php linkini incelemenizi oneririm.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, yazinizi okudum tesekkurler. Londrada egitim alacak olan birkac arkadasla beraber soracagimiz en hayati soru; bu verdiginiz sitelerdeki evlerin fiyatlari dogru mudur? yoksa scammer var midr? guvenli siteler hangileridir?

    YanıtlaSil
  8. Evlerin fiyatı tabii ki doğrudur. Yalnız burada bir şey söyleyeyim, evlerin fotoğraflarına bakarak fiyat - ederine karar vermek çok zor, gidip mutlaka görmeniz lazım. çünkü bu agency'ler evle ilgili öyle usta fotoğraflar çekiyorlar ki gidince şaşırıp kalıyorsunuz, benim baktığım ev bu ev miydi diye. Yani üçgen bir odayı size dikdörgen şeklinde gösterebilirler. :) Onun dışında ilk üç sitedeki evlerin çoğunluğu agency'lerin kiraladığı evler, kiralamak için onlarla irtibata geçmeniz lazım, bu nedenle hile olmaz. gumtree sitesinde ise ev sahipleri doğrudan evlerini kiraya veriyorlar, bu nedenle hile olabilir(olmayadabilir), bir garantisi yok. Ben kaldığım iki evi de rightmove'den buldum, geniş ev portföyüne sahip bir site. Onu rahatlıkla kullanabilirsiniz. Bir de unutmadan söyleyeyim, bir ev sitede uzun zamandır kiralanmadan duruyorsa bilin ki kesinlikle kötüdür :( güzel ev veya odalar genellikle birkaç gün içinde tutulur..

    YanıtlaSil
  9. Ahmet Bey merhaba,

    Ingiltere'de onumuzdeki donem doktoraya baslayacagim. Ogrendigim kadari ile international ogrenciler kira odemek yerine mortgage ile kendi evlerini alip, mezun olduktan sonra satiyorlarmis. Bu konuda bir bilginiz var mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar. Bunu nereden duydunuz bilemiyorum ama, bana göre imkanı olmayan bir olay. Nedenine gelince, bilirsiniz ki mortgage banka kredisi demek. Bu ülkede ise banka kredisi almak çok çok zor. Kendi vatandaşlarına bile kılı kırk yararken, geçici olarak gelen bir öğrenciye vermeleri imkansız gibi. (Tabii ki bu benim görüşüm, kesin bilgi değil)

      Sil
  10. merhaba, öncelikle faydalı blog yazılarınız için teşekkürler. neredeyse hiçbir kaynaktan bulamayacağımız kadar kullanışlı bilgiler veriyorsunuz. ev konusu ile ilgili, ortak kullanım evlerde fatura olayı nasıl işliyor? bu konuda bir bilginiz var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birsey degil :) Ben bu ulkeye gelirken bir karanliga geldigim icin ardimdan gelenler ayni sıkıntıları yasamasin istiyorum.

      Genelde oda kiralanan evlerde her şey(yakit, elektrik, su, council tax, televizyon varsa televizyon vergisi, v.b.) kiraya dahil oluyor. Oda tutarken bu şartlarda olan evleri tutmakta fayda var.

      Sil
  11. Selamlar Ahmet Hocam,

    Oncelikle bu akici, egitici. yararli, hayati kolaylastiran yazilariniz ve sabirli,idealist dusunceniz icin size tesekkur ederim, elinize saglik gercekten. Nerdeyse butun yazilarinizi 1-2 gunde okudum:). ben de Ingiltereye Ankara antlasmasiyla gelmis bulunmaktayim ve yaklasik 3 aydir Londrada yasiyorum. Islerimden biri konaklama ile ilgili, digeri dil okulu ile ilgili, konaklama sektorunde IStanbuldayken 4,5 sene tecrube yaptim(flatsharing-oda kiralama) ; dil okulu ile ilgili de calismalarim devam ediyor. Sektorun icinde oldugum icin Londra'da ev-oda arayan ogrenci&ogretmen arkadaslara yardimci olmak isterim. Ayni zamanda dil okulu ile ilgili de bilgi verebilirim. Kisiye ozel istekler olabilir o yuzden benimle irtibata gecebilirler.
    Mail adresim: erasmusresidence@hotmail.com
    Tesekkurler & iyi calismalar,
    Hilmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki Hilmi hocam aklımızda bulunsun, ihtiyaç olduğunda blog takipçileri size ulaşabilirler veya biz ulaşabiliriz. Selamlar..

      Sil
    2. hocam ben özellikle oda kiralamak istiyorum. onu da halledebilirsem bileti kesip gelicem haziran 27 de. Yardımcı olursanız sevinirim. Maddi olarak beni zorlamayacağı bir oda

      Sil
    3. hilmi bey merhaba,
      Londrada yaşıyorum yardım talebiniz halen geçerlimidir ? flatshare kalacak yer arıyorum

      Sil
    4. MErhaba;
      Sizin mesajınızın üzerinden yıllar geçmiş..Hala Londra da oda kiralama konusunda yardımcı oluyorsanız 12 haziran 4 temmuz 2017 tarihleri arasında oda kiralamak istiyorum.

      Sil
  12. Ben arkadasimla aile yaninda kalmak istiyorum ve rezervasyonlari,islemleri mi turkiyeden yaptirmak istiyorum fakat hangi acentelarla gorusecegim nasil yapacagim hakkinda hicbir fikrim yok.Yardimci olursaniz sevinirim simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eger dil kursuna gelmek istiyorsan bu ayarlamalari dil okullari senin icin yapiyor. Onun disinda nereden yaparsin cok bir fikrim yok. Belki gumtree (ama cok guvenilir degil)

      Sil
  13. Merhaba,
    Ben burslu öğrenci olarak Haziran ayında brighona geleceğim. Stüdyo veya flat kiralamk istiyorum. Evliyim, eşimle beraber geleceğim. Bu tarz kiralamaların ek maliyeti var mıdır? Ek Fatura,çöp temizlik vergisi vs.,aylık komisyon vs. Bir de garantör olmadan kiralayabilir myiim? Neler önerirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oda kiralamalarinda genelde tum masraflar dahildir. Onun disinda studio flat, flat, house, v.s. kiralamalarinda tum faturalar ayrica odenir. Daha masraflidir. Aile olarak oda da kalmanizi hic tavsiye etmem. En azindan studio flat olmali. Garantor olmadan da kiralanabilir, bu bir on sart degildir, ama iyi bir referanstir. Esinizi sozlesmede gostermezsiniz ogrenci olarak council tax vergisinden muaf olabilirsiniz. Bu da yillik £900-1000 eder. Bunu sakin emlakciya teklif etmeyin, kabul etmezler. Yalniz tutacagim deyin daha iyi. Ama illegaldir ve ben illegal tavsiye yapmayi pek sevmem :) Kolay gelsin..

      Sil
  14. merhaba ben londraya gitcem fakat orayı pek bilmediğim için evleri ve fiyatları bilmiyorum. kısacası sizden istediğim londrada ucuz satılık ev bulmanız nolurrrr yalvarırımm özelliklede satılık birşe daha eyer satılık ev alırsam sözleşmede 2 ay sonra mesela türkiyeye gitmem gerekti diyelim bütün parayı benden istemezler demi sonuçta evi satılık alcam demii bilen varsa söylesinn lütfenn

    YanıtlaSil
  15. merhaba londra da turist vizesiyle turist olarak ev kiralamak mümkün mü. mesela 2-3 aylığına.evden kastım flat olan tamamen kendi kullanımımda olacak şekilde.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba eşim ve bir çocukla birlikte bir ay Londra da kalmayı planlıyoruz.
    Flat aylık fiyatı ne civarında olur. Aile yanında kalmayı önerirmisiniz ?

    YanıtlaSil
  17. Merhaba. Ahmet Bey. Sizin gibi meb sayesinde oraya eylül civarında gelmeye çalışacağım. Öncelikle orada istediğimiz yerde kalmamiz a orada müşavirlik karışıyor mu veya ev konusunda yardımcı olunur mu? Orada ders dışında master veya dil kursuna gitmek için zaman ve ücret yeterli mi? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karismaz, yardimci olmaz. Ogretmen arkadaslardan yardimci olan olabilir, ama isin buyuk kismini siz yapacaksiniz. Onemli olan gorev yerine yakin bir yerde ev bakmak. Yoksa hayatiniz yollarda gecer. Master icin zaman cok ama para yok ne yazik ki. Ben yapabileni daha gormedim.

      Sil
  18. Ben ve 4 arkadaşım ingiltereye gelmeyi,planlıyoruz haliyle orada geçinmek zor olacak gibi görünüyor bize ev konusunda yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  19. öncelikle cok yararlı bir blog olmus tesekkürler . ben istanbulda fizyoterapi okuyorum bu sene son senem diplomamı aldıktan sonra ingiltere de calısmak istiyorum fizyoterapist olarak boyle bir sey mumkun mudur acaba ? cifte vatandasım (bulgaristan) yardımcı olursanız cok sevinirim burada ki diplomam orada da gecerli olurmu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cevaplarsaniz gercekten sevinirim. cünkü bayagi kafaya taktım ingilizce çalışıyorum surekli :)

      Sil
  20. Merhaba Ahmet Bey, Liverpool ve Bournemouth'da dil okulu araştırıyorum. Liverpool'da Liverpool School of English var.
    Bournemouth'da da ETC International College ve Capital School of English var. Bilginiz varsa herhangi başka bir yer de olabilir. 6 ay dil eğitimi almak istiyorum. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka yerler hakkında tabii ki bilgim var ama buraya yazmam sana birşey ifade der mi? Dil okulları hakkında yardımcı olmamı istiyorsan ingilteregunlugum@hotmail.com'a yazabilirsin.

      Sil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba,

    Currently I am looking for an accommodation to stay at from April until the end of August since the University of Glasgow accepted me as an exchange student. Since it has been very difficult for me to find a flat, one of my turkish friends from Germany recommended to aks you for help.
    Could you give me any hints where I could find a place to stay at? I have already been searching on websites like gumtree.com and rightmove.com, but due to the fact that I can not visit these locations, it became hard to obtain a flat.

    Ilgilendigin icin cok tesekkür ederim.

    YanıtlaSil
  23. Merhaba,
    Ben Londra'ya gideceğim ve orda bir oda tutmak istiyorum ama all bills included yada bills excluded seçenekler var ben bills included olanlara baş vurdum. Acaba diğerine baş vursam ay içinde bana çok masraf olur mu bu faturalar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yapmışsınız. Oda kiralamalarında bills included en mantıklısıdır. Oda kiralama da bills exclused nasıl olduğuna pek emin değilim, işin mantığına aykırı. Ev sahibi odasına ayrı elektirik, su, doğalgaz hattı çektiremeyeceğine göre?

      Sil
  24. Merhaba Londrada kiralik dogru duzgun bir ev nasil bulurum ailemle oturcam birazda uygun olmasi gerekli bulamiyorum

    YanıtlaSil
  25. merhaba.. benim merak ettiğim şey acaba ingilterede yada daha geniş sormam gerekirse yabancı ülkelerde, türkiyede olduğu gibi yıllık kira artışı oluyormu ve oluyorsa yüzde kaç oranında? diğer bir sorum ise tekerlekli sandalyeli insanlara görede uygun kiralık yerler varmı?

    YanıtlaSil
  26. Merhaba Hocam Biz Öğrenciyiz 3 Kişi Türkiye tarzı apart ev tutsak yada o paylaşımlı Oda Kiralasak Tahmini kira ne kadardır ve 1 ay için kişi başı 3 bin TL Para yeterlimi ?

    YanıtlaSil
  27. Sevgili Ahmet kardeş bilgiler süper teşekkürler. Biz 6 kadın 9 çocuk gelirsek ne yapabiliriz. Çocukları ingilizce kursuna göndermek istiyoruz. En fazla 1 ay kalabiliriz. Ne yapabiliriz. Şimdiden çok teşekkürler ve size başarılar. Sevgiyl
    e kalın. Gülşen Bilgen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar kişi gelmek zor bence, en iyisi uzman bir acentadan yardım alın.

      Sil
  28. Merhaba yazılarınızı daha öncede okudum
    Paylaştığız bilgiler faydalı sağolun
    Benim sormak istediğim birşey var cevap yazarsanız sevinirim
    Ben kızımla birlikde ingilte ye yerleşmek istiyorum nasıl olacaģını henüz bende bilmiyorum
    Ankara antlaşmasını duydum
    Siz ingiltere de 5 yıl kaldınız diye biliyorum ,ankara anrlaşması ile kalabilen varmı hiç şansım varmı
    Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  29. ahmet bey norwiche dil okulu için gitmek istiyorumda nasıl yapmalıyım konaklama işleminini

    YanıtlaSil