23 Şubat 2013 Cumartesi

İngiltere'ye Dil Öğrenmeye Geleceklere Ciddi Tavsiyeler

Herkese merhabalar. Bu yazımda bu aralar önemli gördüğüm bir konuya değineceğim. Yani başlıkta da belirtiğim üzere, dil öğrenmek için İngiltere'ye gelenlere önemli gördüğüm kimi tavsiyelerde bulunacağım. Son zamanlarda dil öğrenmeye gelen öğrencilerle daha fazla diyalog kurmaya başladım ve onlara birebir yaptığım tavsiyeleri bloğumda bir yazıya dökmeye karar verdim. Bu benim için biraz gecikmiş bir yazı oldu. Ama tabii ki buraya yazacağım tecrübelerimin olgunlaşması da biraz zaman aldı.


Öncelikle görüştüğüm ve tanıştığım öğrencilerden gördüğüm; buraya gelecek olan tüm öğrenciler çok ciddi bir maddi bir yük altına giriyor. Bu ülke pahalı ve sterlinin Türk lirası karşısında değeri de hesaba katıldığında yük daha da artıyor. Dil öğretimi İngiltere'nin en büyük gelir kalemlerinden birisi. Ayrıca kapitalist sistemin en katı hali bu ülkede mevcut olduğu için öğrencilerden kazanabilecekleri parayı sonuna kadar zorluyorlar. Sizin hayrınıza bir şey yapan yok. Her şeyin bir karşılığı ve ücreti var. Buna şaşırmayın; kültürel bir yaklaşım. Bu nedenledir ki bir İngiliz'e herhangi bir şekilde karşılıksız yardım etseniz size şüpheyle bakar; acaba şimdi benden ne bekleyecek diye?

Neyse ücretlerin yüksekliğinden bahsettik. Görüştüğüm ve tanıştığım öğrencilerin çoğunluğunda gördüğüm bu maddi yük sebebiyle -haklı olarak- en kısa zamanda bu işi nasıl hallederim yoluna bakıp masrafları azaltma yoluna gidiyor. Burada dikkate alınması gereken önemli noktalar var. Dil öğrenme bir süreçtir. Uzun bir süreç... Aynen henüz konuşamayan bir bebeğin zaman içinde konuşmayı öğrenmesi gibi. Bu nedenle kısa süreli kurslara gelenler çok fazla beklentilere girmemeli. İngiltere'ye dil öğrenmeye gelen öğrencilerden bizzat duyduğum; altı aylık kurslara gelenler bile, bu sürenin iyi bir şekilde dil öğrenmek için yetersiz olduğundan bahsediyor. Bu işin idealinin en az bir yıl olduğunu söylüyorlar. Tabii ki bir yıllık kursun miktarının ne kadar olduğunu tahmin edebiliyorum. Birçoğunuz belki üç aylık, belki altı aylık, belki de bir aylık yaz kurslarına gelip geri dönecek. Bu arada not düşmeliyim ki (şahsi görüşümdür) birkaç haftalık veya bir aylığına kursa gelenlerin ancak yapabileceği bir İngiltere görüp-gezip dönmek olacaktır, dil öğrenme konusunda çok fazla bir beklentiye girmesinler. Sadece bir ihtimal İngilizce'de teorik anlamda yeterli bir donanıma sahiplerse bunu konuşma olarak biraz daha geliştirebilirler.

Şimdi gelelim tavsiyelere... Öncelikle şunu kabullenmelisiniz. Bu ülkede dil öğrenmek için ne kadar kalırsanız kalın -isterseniz yıllarca eğitim alın- hiçbir zaman burada doğmuş biri gibi İngilizce konuşamayacaksınız. Yani bir İngiliz aksanına sahip olmayacaksınız. Bu normaldir, kötü bir şey değildir :) Buradaki her milletin kendine göre bir İngilizce konuşma aksanı vardır. Aynen Türklerin olduğu gibi.

İkinci mesele. Dedik ki dil öğrenme bir süreçtir. Burada ne kadar süreyle gelirseniz gelin hayatınızda İngilizce ne kadar yer alıyorsa o kadar İngilizce öğreneceksiniz demektir. Yani bu sadece dil okulu ile olacak bir şey değildir. Tamam dil okuluna gittiniz, dersler bitti, sonra? İngilizce hayatınızda devam ediyor mu? Yoksa gurbet ellerde bir Türk kanka buldunuz gününüzü onunla birlikte mi geçiriyorsunuz?

Öncelik şudur; Türklerden uzak durun, özellikle dil okulunuzdaki Türk arkadaşlarınızdan. Bunu bu ülkeye gelmeden önce de duyardım ve bana biraz acımasızca gelirdi. Ne yazık ki gerçek bu. Yanınızda bir Türk arkadaş ile İngilizce ÖĞRENEMEZSİNİZ! Birbirinizle İngilizce konuşsanız bile!(gerçi konuşmazsınız ama) Burada bir şeyi düzeltmem lazım, Türklerden uzak durun derken -ki yanlış anlaşılabilecek bir cümle- tabii ki Türk arkadaşlarınız, dostlarınız veya tanıdıklarınız olsun. Herhangi bir sorununuzda yanınızda olacak, size en önce yardım edecek olan yine Türk dostlarınızdır. Demek istediğim şudur ki; eğer İngiltere'de geçen sınırlı günlerinizde kendinize Türk arkadaşlar edinir ve onlarla vakit geçirirseniz İngilizce öğrenemezsiniz. Paranıza ve emeğinize yazık olur.

Bu nedenle ne yapmak lazım? Sınıfınızda olan herkes İngilizce öğrenmeye geldiğine ve seviyeniz de birbirinize uygun olduğuna göre, onlarla konuşabilir ve yeni arkadaşlıklar kurabilirsiniz. Bu ülkede çekingenliğe yer yok. Zaman kısıtlı, çok para harcadınız, İngilizceyi kesinlikle öğrenmeniz lazım. Yani CESUR OLUN! Kendinize yeni yabancı arkadaşlar edinin. Amacı sizin gibi olan arkadaşlar bulun kendinize. Tamam belki karşınızda bir İngiliz aksanı bulmayacaksanız ama unutmayın onunla konuşarak öncelikle cesaret kazanacaksınız. Kendinize olan güveniniz gelecek. Birbirinizi anlayacaksınız. Biz Türkler genel olarak gramerde iyiyizdir de konuşmaya gelince çuvallarız. İngiltere'de öğrenebileceğiniz en iyi şey; konuşma dilidir. Yeni arkadaşlarınızla mümkünse okul dışında da vakit geçirin. Kafelere gidin, kahve içmeyi, birlikte yemek yemeyi, bulunduğunuz şehri gezmeyi teklif edin. Çok faydalı olacaktır. Bu arada grubunuzda Türk olmasın :) Kursa gelen öğrencilerden aynı milletten olanlar her zaman olur, onlara dikkat edin; hiçbir zaman kendi aralarında İngilizce konuşmazlar, sadece kendi dillerini konuşurlar. Niye mi? "Daha kolaylarına geldiği için." Yanınızda bir Türk varken İngilizce ihtiyacı duymazsınız, ama ya çevrenizde sadece yabancılar varsa? Düşünün, hangi dilde konuşurdunuz yabancı arkadaşınızla? Bu benim dil öğrenmeye gelenlere vereceğim en önemli tavsiyedir.

Dil öğrenmeye gelenler çoğunlukla Londra'ya gelir. Londra'da İngiltere'nin başkenti, yani kalbi. Her tür sosyal aktivite mevcut. Yapmanız gereken sadece biraz araştırmak, bunun içinde interneti kullanmak. Günlerinizi evde geçirmeyin. Çeşitli faaliyet ve gruplara katılın. İngiltere'de müzelerin çoğunluğunu gezmek ücretsiz, bol bol gezin. Sokaklarda yürüyün. Bir dili ancak kültürü ile birlikte öğrenebilirsiniz. Dil kültür ile bir anlam ifade eder.

İngiltere ve Londra aktivitelerinden haberdar olmak istiyorsanız size birkaç web sitesi:

http://www.visitengland.com
http://www.visitlondon.com
http://www.timeout.com/london

Facebook üzerinde örgütlenmiş grupları takip edin, organize ettikleri faaliyetlere katılın.

Bunlardan birisi; London Language Exchange & Social Group (dil öğrenme üzerine bir grup) https://www.facebook.com/groups/llanguageexchange/

Diğeri; London Adventure Group (gezi organize eden bir grup)
https://www.facebook.com/LondonAdventureGroup

Bunlar benim bildiğim iki sosyal grup, muhakkak fazlası da vardır. Yeter ki siz de araştırın ve faaliyetlerine iştirak edin.

Doğal İngilizce dinlemeye önem gösterin. Bu konuşulanları anlama kabiliyetinizi arttıracaktır. Özellikle boş zamanlarınızda odanızda televizyon varsa İngiliz kanalları sürekli açık kalsın. İngiliz kanallarının hepsinde altyazı özelliği vardır(uydulu veya uydusuz), kullanın. Televizyonu altyazı ile izlemek özellikle kelimelerin okunuşunu öğrenmek için çok faydalı olacaktır. Eğer odanızda televizyon yoksa, İngiliz kanallarını bilgisayarınızdan da izleyebilirsiniz. İngiliz aksanı duymanın en iyi yollarından birisi televizyon izlemektir.

İngiliz kanallarını izleyebileceğiniz birkaç web sitesi:

http://www.tvcatchup.com (İngiliz kanalları izlemek için - live)
http://www.bbc.co.uk/iplayer  (BBC programlarını izlemek için - catch up)
https://www.itv.com/itvplayer (ITV programlarını izlemek için - catch up)
http://www.channel4.com/programmes/4od   (Channel 4 programlarını izlemek için - catch up)

Bu kanalları İngiltere'de iken rahatlıkla internetten izleyebilirsiniz. Ama Türkiye'den izlenebilme durumunu bilmiyorum. British İngilizce'si geliştirmek isteyenler yukarıda verdiğim web sitelerini kullanarak İngiliz kanallarını izleyebilirler. İlk link kanalları canlı olarak verir, diğer üçü ise "catch up" denilen tabirle, televizyonda verilen programların sonra web sitesinde yayınlanmasıdır.

Aklıma ilk olarak gelen tavsiyeler bunlar. Dahası olursa yazmaya devam edeceğim. Buraya gelmek için parasını ve emeğini harcayan bir öğrenci bunun karşılığını almadan dönerse gerçekten üzülürüm.

Bu yazının tek amacı İngiltere'de daha verimli nasıl İngilizce öğrenilebileceği üzerine. Bunun üzerine farklı tecrübeleri ve tavsiyeleri olanlar yorum kısmına kendi fikirlerini yazabilirler. Maddi yaşamla ilgili meselelere girmek pek istemiyorum. Ama çok soru geldiği için -son olarak- kalacak oda ücreti bazen okul ücretinden niye daha fazla oluyor diyenlere bir hatırlatma; Londra dünyanın en pahalı metropollerinden biridir, kalacağınız yere bağlı olarak olabilir. Ayrıca tüm öğrenci arkadaşlardan ricam; lütfen İngiltere'de günlük ne kadar yemek masrafım olur gibi sorular sormayın, ben burada aile hayatı yaşadığım için fast food kültüründen oldukça uzağım, vereceğim her cevap sizi yanıltabilir. Eğer bu tür sorularınızı yurt dışı forumlarında sorarsanız daha sağlıklı cevaplar alabilirsiniz.

Herkese saygı ve selamlar..

NOT: Yaz ayına doğru İngiltere'ye birkaç misafirim gelecek. Onlar için Nisan ayı içerisinde vize başvurusunda bulunacağız. Eğer vize başvurusu olumlu sonuçlanırsa inşallah bir sonraki yazımın konusu "İngiltere'ye Turist Vizesi Almak" olacak.

136 yorum:

  1. Ahmet Bey merhaba,

    Yazdıklarınız-paylaştıklarınız için çok teşekkür ederim.Kısmetse 1 hafta sonra 3 aylık dil eğitimi almak için Eastbourne'a geleceğim.Nelere dikkat etmem gerektiği konusunda sayenizde epeyce bilgi topladım :) dediğiniz gibi uzun kalmak hepimizin arzusu ama imkanlar kısıtlı olduğu için elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz.İnşalllah emeğimizin karşılığını en iyi şekilde alırız.Tekrar teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size Ingiltere egitim hayatinizda basarilar dilerim. Sadece okul ve eve takilip kalmayin, internette arastirirsaniz Ingiltere'de yapilabilecek cok fazla aktivite mevcut. Bu sayede dilinizde cok daha hizli gelisir ve pratik yapma sansina sahip olursunuz. Selamlar.

      Sil
    2. Ahmet bey oncelikle butun bu talimatlar icin tesekkurumu bildiriyorum ve size bu konudan
      bir az ayri bi surum olcak ben ingiltereye okumaya diyil calismsk ve geri kalan tum hayatimi orda gecirmek istiyorum orda aile kurub yasamak istiyorum ve butun bunlr icin ne yapa bilirim nasl gide bilirim lutfen yardimci olurmusunuz

      Sil
  2. Oncelikle bu faydali blog için çok teşekkür ederim. ben ağustosta 8 ay süreyle dil eğitimi için ingiltereye gitmek istiyorum, bi acentadan fiyat aldim Liverpool icin kurs+yurt icin 20bin lira fiyat çıkardılar. Ben avrupa vatandaşıyım daha uygununu bulmam mümkün mü? Cok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size "international student" fiyati cikarmislar. Avrupa Birligi vatandaslari bu ucretin dortte-beste birini ancak oder. Bence eger vizesiz ingiltere'ye girebiliyorsaniz, buraya gelip dogrudan herhangi dil kursuna basvurun cok daha uygun fiyata kurs bulursunuz.

      Sil
  3. iyi günler..Ahmet Hocam kardeşim ing vatandaşı ve vize almamı kolaylaştırı mı.?çünkü formlarda red alanları okuyorum..ayrıca kardeşimle bir 20.000 poundlk bir şirket kursan vatandaş olabiliyor muyum bilgin varsa beni aydınlatır mısın hocam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolaylastirmaz, ankara anlasmasi ile is kurup 4 yil boyunca yurutursen oturum alma hakkina sahip olursun. Bununla ilgili forumlardan ve danismanlik sirketlerinden bilgi almalisin.

      Sil
  4. Konuyla ilgili birçok site var ama tecrübe eden birinin görüşlerini okuyarak bilgilenmek daha bir inandırıcı oluyor. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. merhaba.yazılarınızı uzun bir zamandır okuyorum. ben burada ingilizce öğretim yapan bir üniversitede hemşirelik öğrencisiyim ve 2014 yılında mezun olacağım. dil öğrenmek, ingilterede yaşamak ve hemşirelik yapmak istiyorum. size sorum şu; hemşirelerin aylık kazançları ne kadar ve çalışma koşulları nasıl biraz bahsedebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Saglik sektoru hakkinda bir bilgim yok ne yazik ki!

      Sil
    2. Selam neslihan hanim. ingilterede hemsirelik yapamassiniz! Turkiyeden alinan diploma ile ancak ingilterede evlerde yasli insan bakimi ile ugrasan sirketlerde calisabilirsiiz. cok buyuk bir getirisi olmaz stresten baska. burdali yaslilar cok huysuzdur

      Sil
  6. merhaba ben 6 aylığına brightondaki bir dil okuluna gelmeyi planlıyorum ancak malum maddi açıdan çok yüklü miktarlar olduğu içinde çalışmak istiyorum ama verilen vizede çalışma izni bulunmuyor acaba brightonda iş bulabilir miyim ve bulacağım işle geçim sağlamam mümkün olabilir mi??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turklerin is yaptigi yerlerde resmi olmayan sekilde is bulmaniz mumkun. Genelde yemek sektorunde(kebap, kafe, v.s.) is yaparlar. Sartlari biraz zordur ama gecinilebilir tabii ki.

      Sil
    2. Ahmet bey'in çok faydalı paylaşımlarına ben de teşekkür etmek ve şunu eklemek isterim,son yıllarda UK yasaları ile ziyaretçi öğrenci vizesi ile giriş yapan öğrencilere çalışma olanağını tamamen kaldırdılar ,uzun yıllar İngiltere'de bulundum,yanımızda çalışan öğrenciler de oldu,şu anda yurtdışı eğitim acentasıyım,o yıllarda çok sorun olmuyordu ama son yıllarda işverene de maddi anlamda çok büyük para cezaları,kapama vs ile zorlaştırdılar,İşveren de artık çok bu riski almak istemiyor,ve artık işverenler de bulgar ve polonyalı çalıştırmayı tercih ediyor onlar EC üyesi oldukları için..

      Sil
  7. Ahmet Bey konuyla ilgisiz olacak ama kafama takıldı.. Ben 2 senedir anestezi teknisyeniyim. Bir yıl içerisinde İngiltereye yerleşmeyi düşünüyorum. Yaptığım araştırmalarda İngilterede Anestezi Teknislenliği gibi bir meslek grubunun olmadığını farkettim ama liseden de hemşire olarak mezun oldum. İngilterede hemşirelik yapabilir miyim? Bir bilginiz var mı? Yardımcı olursanız çok sevinirim :) Bloğunuzu çok beğeniyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, saglik sektoru konusunda bir bilgim yok ne yazik ki.

      Sil
  8. Ahbet bey merhaba,Turklerle cok konusmayin cok takilmayin demissiniz peki bu konuda onerebileceginiz okul olarak olmasada,sehir neresidir Turk yogunlugunun az oldugu?Ben brightona gitmeyi dusunuyordum ancak orada da bir hayli fazla Turk oldugunu duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turkler her yerde :) Sadece ingilizlerin yasadigi yerde dil kursu bulamazsiniz. Kime ders verecekler? Yabancilarin oldugu yerlerde de dogal olarak Turkler de bulunuyor.

      Sil
  9. Merhaba, yorumlariniz cok faydali. 1ay sonra londraya gitmeyi programliyorum. Dil okullarindan tavsiye edebileceginiz var mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dil okulu tavsiyesi için ingilteregunlugum@hotmail.com adresine başvurun lütfen.

      Sil
  10. meraba ahmet bey benim bi sorum olucaktı gelecek yaz 2 aylığına ingiltereye dil okuluna gitmeyi düşünüyorum sizzce en ygun şehir hangisi şehirlerle iligili bilgi verebilirmisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben olsam Londra'yı tercih ederdim. Yani daha fazla aktivite ve dili geliştirme için fırsat bulabilirsiniz Londra'da.

      Sil
  11. Merhaba Ahmet bey. Ben 6 aylık ingilizce dil eğitimi için İngiltere'ye gitmek istiyorum. Orta seviye de bir ingilizcem var, yazınızda da söylediğiniz gibi grammer de bir problemim yok, fakat konuşmaya gelince çuvallıyorum. :) Bana önerebileceğiniz okul ve danışmanlık şirketi olabilir mi? Yaklaşık 1 aydır araştırıyorum, fakat işin içinden çıkamadım. Bütçe olarak orta seviye bir okul istiyorum, yaklaşık 16-17 TL bütçe ayırabilirim. Şimdiden çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Bu konuda lutfen ingilteregunlugum@hotmail.com adresine mail atin.

      Sil
  12. Avrupa Birliği vatandaşıyım .. İTF tıp fakültesi mezunuyum .. İELT'S 'den 7.0 yapmam gerek .. ( YDS'den 60 doğru yapmıştım) . Plab denklik sınavlarına girerek uzmanlığımı londra dışı Ünilerde tamamlamak istiyorum .. 6 ay 'lık dil pratiği için ingilterede bulunmak istiyorum .. Sorun şu ki ailemden maddi yardım isteyecek yaşı geçtim AB vatandaşı olarak part time işlerde çalışmam , ne kadar mümkün .. Tıp fakültesi mezunu olarak sağlık personeli olarak çalışmam ne kadar mümkün , tabi ingilterede en uygun konaklama şehirlerini de biliyorsanız yardımcı olursanız sevinirim , netten en ucuz aylık 300 sterlin 'e bulunuyor .. Farklı şehirlerde merkeze uzak yerler ? Sorularımı da tam soramadım ama tecrübeniz beni anlamıştır sanıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafaniz oldukca karisik anlasilan :) En uygun konaklama sehri diye biryer yok aslinda. Ama genel olarak Londra'dan kuzeye dogru gittikce ve sehirde yabanci orani arttikca konaklama imkani duser. avrupa birligi vatandasi olmak bir avantaj, ama is bulma ise sizin becerilerinize bagli, bir de ingilizce seviyenize.. upper-intermediate ustune cikmadan is bulmakta zorlanabilirsiniz. dil okulu tavsiyeleri icin ise ingilteregunlugum@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz.

      Sil
  13. Merhaba.Ben şuan lisede öğrenciyim.Biliyorsunuz ki Türkiyede yaz tatili 3 ay. ben bu 3 ayımı dil öğrenerek geçirmek istiyorum 3 ayda dil öğrenebilirmiyim? ve 3 aylık öğrenimin konaklama vb aylık gider ne kadar olur? Amerikaya daha ucuz diyorlar kafam karıştı açıkcası bana yardım edermisiniz. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Bu konuda ingilteregunlugum@hotmail.com'a mail atarsan işin uzmanlarından daha ayrıntılı bilgi alabilirsin.

      Sil
  14. Bournemouth'da hayat hakkında ne düşünüyorsunuz hocam?
    Gerekli tüm işlemleri yaptım 1 Şubat 1 Nisan arası dil okulunda olacağım.
    Başvurusu esnasında danışabileceğim yer olmadı her şey oldu bitti ye geldi.
    Umarım doğru karar vermiştirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayirli olsun. Guzel bir kasaba. Kasabalarda sosyal aktivite belki cok olmayabilir ama bu ingilizce ogrenmenize engel degil tabii ki. Okul disi faaliyetlerinizi yogun tutmaya ve mumkun oldugunca yabanci arkadaslarinizla vakit gecirmeye calisin. Size diyebilecegim en faydali tavsiye bu olur.

      Sil
  15. selam
    ocak ayında iki ay için Sheffield a geliyorum.Şirketim sponsor olduğundan A+english dil okulununu ayarladılar.Şuan vize bekliyorum.

    Şehir ve okul hakkında bilgin var mı? Fikir verebilir misin?

    YanıtlaSil
  16. merhaba.ben gelecek sene yazın ingilterede hukuk ingilizcesi kursuna gitmeyi düşünüyorum.london school of english hakkında bilginiz var mı ? ayrıca bu kurslar 3 hafta sürüyor .sizce hukuk ingilizcemi geliştirebilir miyim ?

    YanıtlaSil
  17. İyi günler ahmet bey. Bir üniversitenin 3. sınıf öğrencisiyim ve bulgar vatandaşlığım var. Fakat bunu nasıl değerlendireceğimi bilmiyorum ne yazıkki. ayrıca okulu dondurupmu yoksa bitirdikten sonramı ingiltere macerası yapmalıyım sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okulunu bitirdikten sonra gel tabii ki. Bulgar vatandaşlığının sana faydası buraya vizesiz girebilmektir. İngiltere'ye uçak bileti alacaksın. Burada dil eğitimi veren kolejlerde dil eğitimi almak için araştırmalarda bulunacaksın. Diğer özel dil okulları Avrupa Birliği vatandaşlarına özel indirim uygulamıyor genelde. Tabii bu arada burada bir tanıdığının olması iyi olacaktır. Eğer bir danışmanlık şirketinden yardım almayacaksan yapacağın kısaca bunlardır :)

      Sil
  18. Abi biz 3 arkadaş yaz tatilinde ingiltereye gitmek istiyoruz , arkadaşımın amcası ingilterede yaşıyor ,en fazla 3 hafta 1 ay gibi bir süre kalıcaz , sormak istediğim 2 şey var 1.si : minimum ne kadar para lazım 2si: avrupa ülkelerinde en zor vizeyi veren ingiltere ... vize yi nasıl alabiliriz bu arada arkadaşlarımdan sadece benim yeşil pasaportum var ve yaşlarımız 16

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar para lazım bilmiyorum, 18 yaşın altında olduğunuz için alacağınız vize türü child visitor. Yani aileniz sizin adınıza başvuruda bulunacak ve bir danışmanlış şirketinden yardım almanızı tavsiye ediyorum. Kendi başınıza böyle bir işe girişmeyin.

      Sil
    2. Ben Sead Jusuf Kosova vatandisiyim.

      Ingilizceyi en dogru ,pratik yaparak nasil ogrenerim dusuncesiyle Internette Gezinirken sizin bir web sayfaniza goz attim ve Ingilterde egitim alabilme imkani oldugunu gordum ayni zamanda hem egitim hemde calisarak pratik yapabilme imkani varmi vede yas siniri varmi.? Asil sormak istedigim Turk vatandasi degilde Kosova vatadanasi olmam bir sorun teskil edermi ?

      Kosova da Turk nufusunun azinlikta olmasi imkanlarin ve haklarin kisitlanmis olmasi sebebiyle kosovada Turkce Ingilizce kurslari bulunmamaktadir. Bu sebeple orda burda Ingilizceyi pratik yapmadan ve yerinde bulunmadigim surece ogrenemecegimi anladim ve size basvuruda bulunmak istedim.

      Sil
  19. Merhaba Ahmet Bey facebook adresinizden size yazdım fakat cevap alamadım. Tavsiyelerinize ihtiyacım olabilir size nasıl ulaşabilirim?

    YanıtlaSil
  20. Merhaba.Ben orta son öğrencisiyim ve yabancı dilimi ciddi anlamda geliştirmek istiyorum.2 yıl sonra İngiltere'ye yaz tatilinde gideceğiz ve dil kursuna yazılacağım.Fakat endişelerim var belki de haklı olarak endişelerim var.Yerleşkesi var çünkü,maddi sıkıntı yaşanabilir vize falan gerçekten karışık.Bir tavsiyede falan bulunabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  21. merhabalar Ahmet bey. Ben Zirve üniversitesinde Sınıf öğretmenliği okuyorum. Bu yaz 3 aylığına İngiltere'ye gelmeyi planlıyorum. İngilizce alt yapım bayağı var. Belgem de var. Ama benim amacım hem pratik yapmak konuşma becerimi gelitirmek hemde mesleki ingilizce öğrenebilmek. Dillere ilgim oldukça yüksek çok çabuk öğreniyorum ekstra ispanyolca ve fransızca dillerim de var ingilizce kadar iyi olmasada. Sizinle irtibata geçmek istiyorum, sanırım sizde eğitimciymişsiniz, öğretmenlik konusunda ingilterenin tutumunu merak ediyorum. Sınıf öğretmenliği bölümü bir çok ülkede yok, bunu biliyorum fakat öğretmenlik mesleği adı altında mesleki ingilizce eğitimi alabilir miyim sizce? mail adresiniz varsa yazabilir misiniz eğer rahatsız etmiyorsam sizinle irtibata geçebilir miyim ? sormak istediklerim biraz fazla olabilir :/

    YanıtlaSil
  22. Merhaba.ben ingilizceyi yok denecek kadar az biliyorum.haziran temmuz aradi gitmeyi planliyorum.abim orda yasiyor.oyuncuyum ve jazz soyluyorum.orda hem dil okulu hem de jazz okullarina gitmek sanirim maliyetli olur.acaba baska bi caresi yok mu? Calismaya kalksam orda ne yapabilirim ve okul ucretleriyle ilgili ortalama bi fiyat verebilir misini?

    YanıtlaSil
  23. Ahmet bey kurs tavsiyesi için size bir mail yolladım yardımcı olabilirseniz sevineceğim

    Sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  24. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  25. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  26. merhaba az ingilizce ile ingiltereye gelirsem basa cika bilirmiyim?

    YanıtlaSil
  27. Merhaba Ahmet bey, yardımınıza ihtiyacım var.

    Yurtdışında dil eğitimi almak istiyorum. Genellikle İngiltere öneriliyor, fiyat kısmını gözardı edersek, sizin öneriniz ne olur?


    Danışman firmayla gitmemin, vize alma kısmına ne gibi faydaları vardır?


    Danışman şirket olmadan başvurursam, vize alma ihtimalim nasıl değişir?


    Mesela bu yola danışman şirketle çıktım diyelim,


    İleride verilen sözün tutulmaması durumunda, anlaşmayı iptal edersem başıma gelebilecek durumlar nelerdir?


    Bir olaydan bahsetmek istiyorum;


    Bir arkadaşım danışman şirketle çıktı yola. Vize başvurusunu danışman şirket yaptı. Hatta vizeyi aldılar. Ancak danışman şirket, bazı verdiği sözleri tutmadı ve sıkıntı yaşadılar. Ama arkadaşım tüm olumsuzluklara rağmen yurtdışına gitti.


    Mesela böyle bir durumda bu arkadaş, vize alındıktan sonra danışman şirketle yolları ayırsaydı başına ne gibi aksilikler gelirdi?


    Önerilerinizi/tecrübelerinizi bekliyorum.


    Çok teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  28. hocam meraba bişey sormak istiyorum.en az 6 aylık vize cıkartılıyorya ben şimdi 1 ay dil okuluna gitsem sonrasında 5 ay orda kalabilir miyim vize bietene kadar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kanunen kalabilirsin belki ama bir daha vize almak istersen bu ret almana sebep olabilir. Cunku sen vize alirken 1 aylik kurs icin vize cikartiyor ve o kadarlik zaman icin banka hesabinda para gosteriyorsun.

      Sil
  29. Merhabalar.
    Ben pakistan asilli bir ingiliz vatandasiyla evlendim ve evlilik vizesi alarak istanbuldan londraya tasindim. yaklasik 1 ay oldu buraya geleli.Inglizce konusabiliyorum ama ileri duzeyde degil. Amacim ileri duzey konusabilmek ve daha sonra calisabilmek.bazi kurslara baktim ama 6 ay icin 7000 sterlin istediler.Bana onerebileceginiz yada tavsiye edebileceginiz birsey warmi ? burda kimsem yok tek turk arkadasim bile yok.O yuzden konusabilecegim kimsemde yok. Umarim bana yardimci olabilirsiniz Simdiden tesekkur ederim..

    YanıtlaSil
  30. Merhabalar,
    Öncelikle burada çok güzel yazılar olduğunu söylemeliyim İngiltereye ait. Yurtdışında İngilizce Dil Okuluna gitmek istiyorsanız İRLANDAyı da göz önünde bulundurmalısınız. Ben dil okuluna İrlandaya gittim ve çok memnun kaldım. İrlanda dil okulları hakkımda yazımın linki http://irlanda-dil-okulu.blogspot.com.tr/2014/07/irlandada-dil-okulu.html. Sorularınız olursa memnuniyetle cevaplarım

    YanıtlaSil
  31. iyi günler Ahmet hocam size bir kaç sorum olacak ben işletme bölümü mezunuyum ingilizce öğrenmek için ingiltereye gitmeyi düşünüyorum uzaktan bir akrabamın ingilterede restorantı var oraya gidebilmem için bana bir faydası olurmu? yada hangi ülkelere daha kolay gitme imkanları var? TEŞEKKÜR EDERİM ....

    YanıtlaSil
  32. Ahmet Bey merhaba,

    Faydalı bilgileriniz için teşükkürler. İngilizce seviyem ielts 5, int-md seviyesindeyim. 6 aylık kurs bakıyorum. Bu seviyemi sizin tavsiyelerinizede dikkate alarak 6,5 ve üstüne çıkartabilir miyim? Özellikle speaking alanında.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  33. iyi günler ahmet abi gaziantep'te yaşıyorum meslek liseli lise 4 öğrencisiyim yabancı bir ülkede, gerek dil açısından gerek lise okumak açısından neler yapmalıyım nerelere başvurmalıyım bana yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
  34. Peki ahmet bey sizce bir kişinin parasını fazla savurmadığı sürece 1 sene dil eğitimi alması için gereken miktar ortalama ne kadardır ?

    YanıtlaSil
  35. Abi merhaba daha önce İngiltere vizesine başvurdum başvurum ingiltereden yapıldı ama gerekli evraklarım banka hesabım vs olmadığı için red aldım. Şuan Londra da bir dil kursuna yazılmak istiyorum konaklama yerini okul kendimi belirliyor yoksa bir yakınımın evinde kalabilirmiyim ? şimdiden teşekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konaklama yeri opsiyonel, kendiniz de ayarlayabilirsiniz. Hatta kendiniz ayarlarsanız daha uygun fiyata kalacak yer bulabilirsiniz.

      Sil
  36. 2015 yazda 10 haftalığına londradaki excel english dil okuluna gitmeyi planlıyorum seviyem intermediate 11.sınıf dil öğrencisiyi acaba seviyem ne kadar ilerler advanced olurmu gitmek işe yararmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2.5 ayda upper intermediate olursunuz. İşe yarar mı, tabii ki :)

      Sil
  37. Iyi aksamlar ahmet bey ben bir yilligina londraya dil okuluna gidecegim kısmetse ve orda çalışmayı düşünüyorum burdan insaat mühendisi olarak giriyorum ve aldigim diploma Washington accord kriterlerine uyup ingilterede de gecerliligi vardir bu durumda calisma izni olmadan calisma durumum acaba Nasıl olabilir . Birde dil okuluna cok doygun bi ingilizce ile gitmiyorum dersleri ingilizce almak benim cok bocalamama sebep verir mi ? Simdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  38. Merhaba Ahmet Bey,şuanda İngiltere Liverpool'da dil eğitimi için bulunmaktayım. Burada çalışmayı düşünüyorum fakat cv mi dağıtmadan önce burada çalışabilmem için uluslararası sigorta numarası almam gerekliymiş.Bu konu hakkında bilginiz varmı?İtalyan arkadaşım kolay bir şekilde başvurusunu yaptı avrupa birliği vatandaşı olmasıda bunda etkili olmuştur diye düşünüyorum.Herhangi bir bilginiz varmı bu konu hakkında?teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin AB üyesi bir ülke vatandaşı olmadığımız için resmen çalışma hakkınız yok ne yazık ki.

      Sil
  39. amerika dil okulu tavsiyeniz neresidir ? http://www.amerikadilokullari.gen.tr/

    YanıtlaSil
  40. Merhaba ahmet bey ben londraya 2 yada 3 aylık bir dil okulu eğitimi için gelmek istiyorum. Toronto için başvuru yapacaktik ve pasaportundan sigorta ucretlerine kadar hesapladik 3 aylik 22 bin tl gibi bir ucrete karşılık geliyordu Konustugunuz ogrencilerden bunla ilgli bir bilgi aldinizmi hic Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  41. Merhaba ahmet bey, ben 3 haftalığına gideceğim ilk defa yurt dışına çıkıyorum ve tek başıma olacağım. Aile yanında lacağım bir dil kursuna gidiyorum. Aileme yeterince yük oldum orada paramla en az harcama yapabilceğim yerler önerebilir misiniz? Bir de hat almak istiyorum bu konuda yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  42. merhaba ahmet bey bende mart ayinda 2haftaliguna ingiltereye gideceyim ve biraz icimde süphe var. oradaki insanlar türklere ve müslümanlara karşi milar ? birkac kisi den duyduguma göre baya bi tepki vermis ler baska bir ülke ve din den olduklari icin? buna siz nasil bakiyorsun, size nasil bir tepki verdiler , olumlu veya olumsuz ?

    YanıtlaSil
  43. Öyle bir şey yok. Rahat ol.

    YanıtlaSil
  44. merhaba ahmet bey benim ingilizcem yok denecek kadar az ingilizce dil okuluna gidecegim 12 ay egitim 1 ayı londrada olmak üzere a1a2b1b2c1c2 egitim veriyolar 12 ay sonucunda tam konuşabilecek kadar ingilizceyi ögrenebilirmiyim yardımcı olurmusunuz?

    YanıtlaSil
  45. Ahmet bey ben ingiltereye en kolay nasıl vize alabilirim

    YanıtlaSil
  46. Merhaba Ahmet bey. Msjima cevap verirseniz cok Memnun olurum. universite son sinif öğrencisiyim. Geçen yil 1 yilligina italyada erasmus yaptim. cok yakin bir italyan arkadsim londrada evini paylasacak benimle. Sizce bir araci firma ile mi okul ayarlamaliyim yoksa arkdsima soyleyip o mu ordan yuzyuze ayarlamali?? Birde vize almak icin hesabimda ne kadar para bulun mali? Simdiden cok teskkrler Ahmet bey.
    Eger bu durumlari yasayan arkdslar varsa lutfen yazmaktan cekinmeyin. demirkan1989@hotmail.com

    YanıtlaSil
  47. Amerika Dil Okulu araştırıyorum yardımcı olur musunuz ?

    YanıtlaSil
  48. Merhabalar,
    Şu an B1 seviyesinde İngilizce biliyorum. 3 aylık Oxford a kursa geliyorum. Sizce döndüğümde yabancı bir şirketin finans toplantısını yönetebilir miyim?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  49. merhabalar, ingiltere vizesi almanın kolay yolu nedir sizce ?

    YanıtlaSil
  50. Merhaba Ahmet Bey ben Hukuk Fakültesi 1.sınıf öğrencisiyim. Benim ingilizcem kötü. Bu yaz 12haftalığına İrlandaya İngilizce eğitimim için gideceğim. Ama korkularım var insanları anlayamazsam ve ingilizcem iyi bir seviyede olmadan dönersem diye korkuyorum. Malum yüksek masraflarada gireceğimden o beni biraz sıkıyor. Aile yanında kalmayı tercih ettimki bilen birileriyle her gün ingilizce konuşabileyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkarsan ve çekinirsen birşey öğrenemezsin. Unutma seninle orada bulunan tüm arkadaşların oraya dil öğrenmeye geliyor, yanlışta olsa konuşmaktan çekinme, zamanla yanlışların düzelecektir. Bir de Türk arkadaşlardan uzak dur, paran ziyan olmasın.

      Sil
  51. Merhaba Ahmet Bey,
    Değerli paylaşımlar için çok teşekkürler öncelikle. ben türkiyede özel bir şirkette yöneticilik yapıyorum. ingilizcem gerçekten kötü ama ben öğrenemem bu dili hiç demedim. 3 aylığınına ingilterede eğitim görmek istiyorum. sizce bu benim için nasıl olur bişeyler kazanabilir miyim. teşekkürler

    YanıtlaSil
  52. Ahmet Bey merhaba

    Öncelikle bu güzel site ve bilgilendirme için teşekkür ederim.Benim sorum biraz farklı bir konuda.Eğer yanıtlarsanız beni çok sevindirmiş olursunuz.

    Benim eşim yurtdışında MEB bursiyeri. Kendim devlet memuruyum. Eşimin görevli olması sebebiyle ücretsiz izin alma hakkım var. 1 ay yıllık izin, 5 ay ücretsiz izin almayı düşünüyorum. Daha önce turistlik amaçlı gezilerimde İngiltere vizesini hep 6 aylık olarak almıştım. 1 aylık yıllık iznimde her zamanki gibi turistlik amaçlı geliyormuş gibi vizeye başvursam, sonrasında 5 ay daha kalsam sorun olur mu?Sanırım aile birleşmesi türünden diğer vize çeşitleri de var ama hem çok zahmetli hem çok masraflı. Birde 1 ay yıllık, 5 ay ücretsiz izin alma gibi karışık durumlar var, tüm bunları hangi kategoriye koyacağımı bilemedim.Ayrıca eşimin orada daha 2 senesi var. Ben bu sürenin tümü için değil sadece 6 aylık vize istiyorum.Sizce ne yapmalıyım?
    Aslı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı Hanım, aynı durumdayım. Ücretsiz izin aldım ve eşim ingilterede MEB Bursiyeri. Turist vizesine yarın başvuruyorum. 5 ay ücretsiz izin aldım ama 3 ay kalacağımı beyan ettim. Siz başvurdunuz mu ? Son durumunuz nedir?

      Sil
  53. lise 3 e gidiyorum lise 4.sinifi ingilterede okumak universiteye girmem icin daha cok avantaj saglar mi yoksa liseyi burda bitirip universiteyi yurtdisinda okumak daha mi avantajli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence artık liseyi türkiyede başlamassın madem türkiyede bitir üniversiteyi yurtdışında okursan sana çok büyük bir fadası iyi olur dilin zaten oturur iyi eğitim ...... herşey üniversiteyi orda oku bence

      Sil
  54. s.a ben haziranin 1 de ingiltereye twin adlı okula 3 aylık dil egtimi için başvuru yaptım okul kabul etti ve bir iki gün icinde vizeye başvuru yapmamız lazım
    bana sponsor olacak kiişi(babam) hesabında 23 milyar var konsolosluk 17 bin istiyor
    suan bir devlet üniversitesinde ingilizce hazırlık okuyorum
    sizce bana vize cıkma imkanı nedir vize cıkar mı yourumlarınız bekliyorum

    YanıtlaSil
  55. s.a ben haziranin 1 de ingiltereye twin adlı okula 3 aylık dil egtimi için başvuru yaptım okul kabul etti ve bir iki gün icinde vizeye başvuru yapmamız lazım
    bana sponsor olacak kiişi(babam) hesabında 23 milyar var konsolosluk 17 bin istiyor
    suan bir devlet üniversitesinde ingilizce hazırlık okuyorum
    sizce bana vize cıkma imkanı nedir vize cıkar mı yourumlarınız bekliyorum

    YanıtlaSil
  56. ahmet bey umarım buralardasınızdır. yazdıklarınızdan yola çıkarak ve araştırdıgım kadarıyla bişey sormak istiyorum.Türkiyede ögretmenim . bi arkadasımla ay dil öğrenmeye gelelim diye düşündük ama bn araştırınca bunun hem çok pahalı hemde ay sürenin çok yetersiz oldugu kanısına vardım. Ben oraya bi ay dil okuluna gelmeden hem gezmek hem dilimi geliştirmek için nasıl gelebilirim. yani oradan bei birinin davet etmesi yada turist vizesi alarak gelmem mümkün mü ?

    YanıtlaSil
  57. ingiltere vizesi almadan önce dil seviyesi için herhangi bir sınava şartı varmıdır ? www.dunyavizemerkezi.com/ daha önceden dünyavizemerkezi ile iletişime geçen oldu mu ? iyi bir danışmanlık hizmeti verecek yer araştırıyorum malum ingiltere vizesi çok kolay verilmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne için vize alacağınıza bağlı. Turist vizesi için sınava gerek yok. Öğrenci vizesi almak için önceki almış olduğunuz dil eğitimlerini vize evraklarına ek yapmanız vize almanıza yardımcı olabilir. Sınav şartı bazı eş durumundan yanına aldırma vizeleri için isteniyor.

      Sil
  58. Yazınız için teşekkür ederim. Aydınlatıcı bilgilerinizin, ülkemizdeki ingilizce öğrenmek isteyen birçok insanın çok işine yarayacağını düşünüyorum.
    Saygılar

    YanıtlaSil
  59. merhabalar, yaklaşık 1 ay önce ingiltereden geldim. 2 hafta kaldım. dil okulu ve gezme amacıyla geldim iki hafta için 2000 pound ödedim. Merak edenler için embassy summer şirketiyle gittim. evraklar bakımından çoğu işle onlar uğraştı. vize çıkarmak için gittim bir tek ama vize de fiyata dahildi. bu arada yazınız için teşekkürler çok faydalı bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  60. Ahmet bey, ben iki haftalık hızlandırılmış bir İş İngilizcesi kursu düşünüyorum, Kaplan ve Lal Torbay'den fiyat aldım haftalık 500 sterlin civarında değişiyor. Siz ne öneriyorsunuz? Bu okullarda konaklama da dahil ayrıca. Malta'yı tavsiye edermısnız?

    YanıtlaSil
  61. ahmet bey merhaba, kız kardeşim (30) için hem ucuz hemde uzun süreli ve yazınızda belirttiğiniz gibi türklerin az olduğu :) bir okul veya şehir tavsiye edebilirmisiniz? birde illa Türkiye'den bir aracı kuruma ihtiyacımız olurmu? teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  62. AAHMET ABİ BEN GEMİCİYİM GEMİ ADAMI PASAPORTUM VAR BEN SADECE İNGİLTERENİN HER HANGİ BİYERİNDE LİMANDA HAFTALIK TURLAR VEYA ÖZEL Bİ YATTA ÇALIŞMAK İSTİYORUM SİZCE BU MÜMKÜNMÜDÜR DİĞER PASAPORT VE VİZE ZORLUĞU YAŞARMIYIM

    YanıtlaSil
  63. Benim bir sorunum var ingilizce ogrenmek istiyorum ama ingilizce kursuna mi gitmeliyim yoksa ingilitere dil okullarina mi gitmeliyim kararsizim ailem kursa verecegimiz parayi uzerine ekleyip ingiltere ye git daha iyi diye dusunuyorlar sizce ne yapmaliyim ingilizcem hic iyi degil ve ingilitere de acikcasi zorlanacagimi dusunuyorum yardimici olun lutfen

    YanıtlaSil
  64. Merhaba Yeşil Pasaport ile vizesiz olarak İngiltereye girebiliyor muyuz ? Yeşil pasaportun İngilterede bir avantajı var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vizesiz giremiyorsunuz. Ama vize alırken faydası olur diye düşünüyorum.

      Sil
  65. Merhaba yeşil pasaportun İngilteredeki karşılığı nedir ? Diğer Avrupa ülkelerine vizesiz girebiliyorsunuz ama İngiltere de böyle mi ?

    YanıtlaSil
  66. Merhaba ben yeni mezun bilgisayar muhendisiyim. Animasyon cizgi film üzerine evde kendim çalışıyorum. Londra'da çalışmak istiyorum. Bu sektörde genel durum londra için nasıl bi fikriniz varmi ve bana suan ne yapmamı önerirsiniz. En kısa zamanda işlemleri halledip gitmeyi planlıyorum.

    YanıtlaSil
  67. İngiltere Dil okullarını seçernek en uygun fiyatlı yer bana göre Liverpool, LILA Liverpool dil okulu hem uygun fiyatlı hemde oldukça kaliteli bir okul size tavsiye ederim. Konaklama olarak da fiyatları Amerika ve Londra'ya göre oldukça uygundur. Dilerseniz https://www.omnigos.com/tr/ adresinden bilgi almanızda yardımcı olabilirim.

    YanıtlaSil
  68. Hocam merhaba. Türkiye'den İstanbul'dan size ve yurtdışında olan gurbetçi arkadaşlarımızın hepsine selam, sevgi gönderiyorum. Size sormak istediğim soru şudur Hocam: İngilizceyi başlangıç seviyesinde bilmekteyim ve talebim önce dil eğitimi alıp sonrasında master-doktora yapmaktır. Bu konuda nasıl yönlendirebilirsiniz beni ? Hukuk Fakültesi mezunuyum. Şuan Avukatlık Stajı yapmaktayım. İngiltere'de özellikle Londra'da yaşam koşulları zor. Örnepin Londra'Da değilde Liverpool'Da eğitimi almak bir şey farkettirir mi ? Aynı zamanda Hocam şunu da sormak isterim. Bir üniversiteye Master başvurusunda bulunup üniversite de önce ingilizce hazırlık alıp sonra mastera başlamak ayrı bir dil kursuna kayıt olup ve o kursa devam etmeye göre daha mı ekonomik? Bu konularda beni aydınlatırlasının memnun olurum. Tüm arkadaşlara selamlar.

    YanıtlaSil
  69. Hocam merhaba. Türkiye'den İstanbul'dan size ve yurtdışında olan gurbetçi arkadaşlarımızın hepsine selam, sevgi gönderiyorum. Size sormak istediğim soru şudur Hocam: İngilizceyi başlangıç seviyesinde bilmekteyim ve talebim önce dil eğitimi alıp sonrasında master-doktora yapmaktır. Bu konuda nasıl yönlendirebilirsiniz beni ? Hukuk Fakültesi mezunuyum. Şuan Avukatlık Stajı yapmaktayım. İngiltere'de özellikle Londra'da yaşam koşulları zor. Örnepin Londra'Da değilde Liverpool'Da eğitimi almak bir şey farkettirir mi ? Aynı zamanda Hocam şunu da sormak isterim. Bir üniversiteye Master başvurusunda bulunup üniversite de önce ingilizce hazırlık alıp sonra mastera başlamak ayrı bir dil kursuna kayıt olup ve o kursa devam etmeye göre daha mı ekonomik? Bu konularda beni aydınlatırlasının memnun olurum. Tüm arkadaşlara selamlar.

    YanıtlaSil
  70. merhaba Ahmet Bey. Ben Türkiye' de SMMM (CPA) ruhsatı aldım. ingilizcemi ilerleterek işime entegreetmek amacıyla 6 aylığına İngiltereye gitmek istiyorum. Brighton kentinde Sprachcaffe adında bir okul cazip geldi. Şu an intermediate seviyesinde sayılırım. Sizce 6 aylık bir dil eğitimi benim işime yarar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mustafa bey,

      Okulunuza ve suresine henuz karar vermediyseniz ozlem@interexuk.com adresinden email gonderirseniz..bilgi alabilirsiniz..

      Saygilarimla..

      Sil
  71. Merhaba ben hemşirelik öğrencisiyim staj icin ingiltereyi dūsūnūyorum hangi ūniversiteleri önerirsiniz

    YanıtlaSil
  72. Merhaba benim İngiltere de akrabam var kalacak yer sorun değil. Sanırım en az 6 aylık için vize veriyorlar ben 2 ay dil okuluna yazılsam diğer 4 ay kalabilir miyim yoksa vizeye başvururken 6 aylık yazıldım diye kanıt mı sunmam gerekiyor?

    YanıtlaSil
  73. merhabalar acil yorumunuzu bekliyorum bu yaz 12 haftalıgına brighton a gideceğim bir aksilik olmazsa fakat 3 dil okulu arasında kaldım Ec,st giles ve embassy sizce hangisi daha iyi olur her anlamda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada dil okulları ile ilgili yorum yapmıyorum ama 3'ü de iyi bence...

      Sil
  74. ahmet bey sizinle iletişim geçmem mümkün mü detaylı bilgi için ?

    YanıtlaSil
  75. Egitimi begenmezseniz paranizi iade etmiyorlar. Herseyden midenizi bulandirip gitmek istediginiz ise verdiginiz paraya aciyorsunuz. Greenwich'deki sozde guzel okul icin konusuyorum. Burdaki turk yetkilerde zaten bi tanesini tanidim eminonu esnafindan farki yok. Allahdan belasini diliyorum.

    YanıtlaSil
  76. Ahmet hocam merhaba ben 3 aylık İngiltere de dil eğitimi almayı düşünüyorum. Bu sürenin eğitim için yetersiz olduğunu biliyorum. Zaten gitmişken boş durmamak için eğitim almayı düşünüyorum. İngiltere'ye gidip görmek hayalim. Eğer nasip olursa bu benim ilk yurt dışı deneyimim olacak. Ben Master 1. sınıf öğrencisiyim aynı zamanda futbol hakemliği yapıyorum. size sorum; İngiltere'de bu mesleği yapmam çalışma izni gerektiriyor mu? yapabiliyor muyum, eğer orada ufakta olsa bir gelir elde edebilirsem. Ailemin göndereceği ödenek ile dil okulumu, kendi kazandığım param ile de gündelik harcamalarımı yapıp bu süreyi 6 aya kadar uzatmak isterim. ülkeme akademisyenlik şartlarını tamamlamış olarak dönmek istiyorum. hocam birde son olarak 2. sorum; Türkiye'den getireceğim buradaki dil sınavına yönelik (YDS) kitaplarımla orada yoğun bir dil sınavına da çalışmayı düşünüyorum. hem bu sebeple hemde maddi açıdan da uygun olarak sizce barınma için hangisi uygun olur sizler ne önerirsiniz. Çok uzattım eğer cevaplarsanız gerçekten çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  77. Merhaba ben temmuz ayinda londrada bir dil okuluna gideceğim mumkun oldukça tiyatro ve operalarada gitmek istiyorum etkinlikleri göz önünde bulundurursak yanima ne kadar miktar para almaliyim? Cevabinizi bekliyorum şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  78. Yaklaşık 5 haftalık bir kursa gideceğim. Seviyem upper-intermediate fakat konuşma pratiğim oldukça sıkıntılı. Önerebileceğiniz dil okulları nelerdir bilgi verebilirmisiniz?

    YanıtlaSil
  79. Merhabalar ahmet bey ben avrupa birliği vatandaşıyım işletme ve muhasebe mezunuyum londraya dil kursu için gitmeyi düşünüyorum orada imkanlar nelerdir ne yapabilirim

    YanıtlaSil
  80. Ben gelmeyi düsünüyorum ama nerden basvuru yapicam ? :-/Bi yardimci olur musunuz

    YanıtlaSil
  81. kalici schengen vizesi nekadara çıkar ? bunu araştırıyorum ama kimseden net bir bilgi bulamadım ? siz cevaplayabilirmisiniz ? schengen vizesi ne kadara patlar bize. ? daha önce yurtdışına çıktım bir çok kez pasaportumda schengen vizem mevcut ?

    YanıtlaSil
  82. Ahmet bey iyi günler bana ulaşabilir misiniz acaba? veya burada bu konu hakkında bilgili olan birileri varsa yardımcı olabilirlerse sevinirim. hsynilhn2@gmail.com

    YanıtlaSil
  83. Iyi günler Ahmet Bey :) bende 4 aylik bir kursa gelmeyi düşünüyorum. Acaba dil egitimine orada sifirdan mi baslasam yoksa burada biraz ogrenip mi gelsem daha faydali olur :)

    YanıtlaSil
  84. merhaba ben yaz tatılınde 3 aylıgına gelmek istiyorum dilimi iyice geliştirmek adına ücretsiz dil eğitimi alacagım bir yer yada uyguna bulabilceğim güzel tavsiye ettiğiniz bir yer var mı ?

    YanıtlaSil
  85. Ahmet bey yazılarınız çok faydalı oldu benim için çok teşekkür ederim. Ben uç aylık bi dil kursuna kayıt oldum. Ama butik bi dil kursu. Öyle tanınmış bi okul degil. profesörler tarafından ders veren hocalara sahip degil yani. Bu vize almam da sıkıntı çıkarır mı merak ediyorum. Bunu sormak istiyorum. Her şey hazır şu an. 5 Mayıs 2017 de ilk dersim başlıyor. Teleperfprmance'taki randevum ise 13 Mart. Evraklarımı hazırlıyorum bi sıkıntıyla karşılaşır mıyım sizce. Kalma yeri de ingilizce vatandaşı olan kuzenim de kalacağım Londra da. Kursuma yakın evi var.

    YanıtlaSil
  86. Merhaba, bende ingiltereye dil için gitmeyi düşünüyorum. Orta seviye ingilizcem var. Sizce iyi bir şekilde konuşmak ve konuşulanı anlamak için ortalama 3 ay yeterli olur mu .?

    YanıtlaSil
  87. ben lise 2 ye geçtim artık her yaz 2 ay ingiltereye gidip şu ingilizce işini halletmek istiyorum bu arada ingilizcem A2 seviyesinde :/ gittime değermi öğrenebilirmiyim yok türkiyede kendime bir ingilizce hocası tutup önce temeli mi çözmem lazım

    YanıtlaSil
  88. Merhaba ben 6 ay dil eğitimi için Londra'ya gitmeyi planlıyorum İngilizcem zayıf orada 6 ay kalıp döndükten sonra YDS gibi dil sınavlarından başarılı olabilmek mümkün mü sizce önerileriniz neler ?

    YanıtlaSil
  89. Açıkçası Türkiye'de kurulmuş dil alt yapısı ile bir kaç ay içerisinde konuşma ve anlama konularını geliştirerek ingilizcede gerçek seviyemizi ortaya koyabiliriz,konuştuğum birçok deneyimli insan da bunu söylüyor.İnsanlar Türkiye'de onlarca kursa gidiyor zaten ancak pratik imkanları yok birçok gramer konusunu ve kelimeyi biliyoruz ancak pratik yapamadığımız için seviyemizi ortaya koyamıyoruz.Türkiye'de öğrenilen ingilizce yurt dışında üç ay gibi bir sürede gayet akıcı olur.Aksan konusuna gelirsek yapılan araştırmalar da gösteriyor zaten bu doğuştan gelen yetenekle doğru orantılı.Birinin yeteneği yoktur,birinin yeteneği vardır ve aksan bu yeteneğe göre şekillenen bir olay.Yazınız şevk kırıcı olmuş ve çok eksik buldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geri bildiriminiz için teşekkürler. Yazıda eksiklikler olabilir, katılırım. Ama Türkiye'de standart dil eğitimi almış bir kişinin(dil kurslarına gitmesi dahil-advanced seviyesinde olması hariç) dile karşı çok özel bir yeteneği yoksa 3 ay içinde akıcı ingilizce konuşması fazlaca iyimser, hatta bana göre imkansız. Ayrıca dil öğrenimi doğuştan yetenek doğrudur ama aksanın yetenekle ilgili olduğunu sanmıyorum. Bizim Türkçe aksanımız iyi, neden? Yetenekli olduğumuz için mi? Hayır, anadilimiz olduğu için. İngilizce anadilimiz olmadığı için her ne kadar eğitim alırsak alalım hiçbir zaman bir İngiliz gibi aksanımız olmaz. Eğer iyi taklit yeteneğimiz varsa onların aksanını taklit edebiliriz ki bu da gerçek bir aksan değildir.

      Sil
  90. Merhabalar Ahmet Bey yazınız çok güzel olmuş..Biliyorsunuz ingilizceyi anadilin gibi konusmak istiyorsan İNGİLTERE-ABD ye gidip 1-2 yıl yasayıp konusman lazım diye derler her yerde...Bir de size sormak istedim..Bu dediklerinizi yaptığımız takdirde akıcı ve anadilimiz gibi bir İNGİLİZCEMİZ olur mu?Aksan değil sadece anlamak ve konusmak Bakımından sordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. 1-2 yılda iyi bir çalışmayla akıcı bir şekilde konuşabileceğiniz ve konuşulanları anlayabileceğiniz İngilizceniz olur. Ama İngilizceyi annenizden öğrenmediğiniz için ANAdiliniz gibi olmaz.

      Sil
  91. Merhaba ahmet bey,ingiltere de 1 yıl yaşarsam ingilizcemi akıcı bir şekilde konuşacak seviyeye çıkarırmıyım?uygun fiyatlara hangi dil okullara gidebilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 yıl iyi bir çalışmayla akıcı dil öğrenmek için yeterli bir süre. Ancak uygun fiyatlı bir dil okulu artık var mı bilmiyorum. Paund aldı başını gitti :( Orta düzey okullar bakın, hepsi hemen hemen aynıdır. Frances King, St Giles, Malvern House, The Language Gallery, International House, EC Schools, v.s. iyidir yani bunlar. Ben yukarıda yazdıklarımın hepsinin Londra'daki dil okullarını gezdim, memnun kalmadığım olmadı.

      Sil
    2. Brighton daki okulları araştırdım.evet çok pahalı:;( 3 aylık okullr 20 bin civarı.3 aylık süre de nekadar etkili olur bilemiyorum

      Sil
    3. 1-2 kur yukarı çıkarsınız. ama dil eğitiminin büyük bir kısmını türkiyede tamamlar (mesela intermediate seviyeye kadar) sonra giderseniz dilinizde konuşmaya dair güzel bir kırılma olabilir o süre içinde. akıcı konuşma için çok daha uzun zaman gerek.

      Sil
  92. Merhaba Ahmet Bey,
    Mayıs-Eylül ayları arasında eşimle dil eğitimi için yurtdışı düşünüyoruz.
    Türklerle takılmak tam da bana uyan birşey olacak bu durumda çünkü eşim yanımda olacak :)
    Maliyet açısından da ikimiz için 4 ay nasıl bir harcama tablosu çıkar, değerli yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Size yurt dışına dil eğitimine gönderen ajanslardan fiyat almanızı tavsiye ediyorum. Ben Türkiye'ye döneli uzun zaman oldu, ne desem yanlış olur. Eşinizle gitmek kulağa hoş gelse de sizi zorlayacak.

      Sil
  93. Merhaba Ahmet Bey,
    Ben Burcu. Atatürk Üniversitesi'nde akademisyenim.
    Bu yaz üniversite desteğiyle İngilizce dil kursu için 3 aylığına Londra'ya geleceğim.

    Konaklamayla ilgili sorularıma cevap alabilmek için Türk bir yetkiliyle iletişime geçmek istiyorum. Londra'da tanıdığınız bir Türk yetkilinin mail adresini verebilirseniz çok memnun olurum. Bu konuda yardımınızı bekliyorum.
    İyi günler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Aradığınız bilgiler http://www.meblem.org.uk/ linkinde mevcut.

      Sil
  94. Sizce 2 ay ingilizce ögrenmek yeterli mi Ingiltereye gidip 2 ay çabuk ğecer ama

    YanıtlaSil